X
تبلیغات
طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت، سئو، طراحی فروشگاه اینترنتی

نکاتی درباره طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی را در این مطلب برای شما بیان می کنیم تا با تسلط و دانش بیشتری به این کار بپردازید و کیفیت کارتان بهبود پیدا کند.طراحی سایت فروشگاهی یکی از انواع طراحی سایت است که طرفداران و همچنین کاربرد بسیار زیادی دارد. در این مطلب به نکات مربوط به این نوع از طراحی سایت می پردازیم.

همه ی ما تجربه ی حضور در یک فروشگاه آنلاین را داشته ایم. سایتی که قابلیت خرید و فروش اینترنتی را برای ما فراهم می کند و می توانیم تمام پروسه ی یک خرید را در آن تجربه کنیم. بعد از آن که شما یک کالا را در گوگل جستجو کردید و وارد یک فروشگاه آنلاین شدید، با دیدن و مطالعه ی تصاویر و توضیحات مربوط به آن کالا در صورت تمایل به بخش خرید و سپس پرداخت و … خواهید رفت. یک فروشگاه آنلاین باید نکات و موارد زیادی را به صورت با کیفیت دارا باشد تا کاربر مجاب به خرید کردن شود. صفحات فرود، Call To Action ها و … همه مواردی هستند که بر این امر تاثیر دارند. در ادامه نکاتی برای بهبود این شرایط و موارد بیان خواهیم کرد.

اجازه دهید که مشتریانتان آن گونه که می خواهند به جستجو بپردازند. فیلترها و روش های دقیق کردن جستجو را برای آن ها فراهم کنید تا با کیفیت بهتری به جستجو بپردازند و این کار برایشان ساده تر باشد. این مورد را با توجه به نوع کالا باید مشخص کنید، به عنوان مثال برای لباس می توانید فیلتر های اندازه، جنس و قیمت را بگذارید.
به کاربران در هر صفحه اجازه دهید که فیلترهای انتخابی را تغییر دهند. به عنوان مثال اگر یک کاربر لباس های “بزرگ” را انتخاب کرده است شاید در لحظه تصمیم بگیرد که لباس های با اندازه متوسط را هم ببیند. به  جای این که کاربر را مجبور به استفاده از کلید بازگشت (Back) کنید، این امکان را برای او قرار دهید تا در همان صفحه بتواند فیلترهای از قبل انتخاب شده را تغییر دهد.
نوار جستجو را در دسترس کاربران قرار دهید. وقتی که کاربر وارد یک صفحه شود و چیزی که می خواسته را پیدا نکند، و یا کارش با محتوای آن صفحه تمام شده باشد، بیشترین احتمالی که وجود دارد آن است که به جستجو بپردازد. پس برای حفظ رضایت و نگه داشتن کاربران در سایت همواره نوار جستجو را در دسترس آن ها قرار دهید.
اجناس تمام شده را از سایت خود حذف نکنید! برای یک طراحی سایت فروشگاهی بهتر است که شما هیچگاه صفحه ی مربوط به هیچ کدام از اجناس را پاک نکنید. اگر موجودی انبارتان برای یک جنس به پایان رسید، برای کاربران مشخص کنید که آن را موجود ندارید اما هرگز صفحه ی مربوط به آن را پاک نکنید چرا که کاربران اصلا از خطاهای 404 و لینک های خراب و اشتباه خوششان نمی آید و مسئله بر شخصیت کلی سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.
تصاویر با کیفیت بسیار مهم هستند! در تجارت الکترونیک اغلب امکان لمس کردن و یا دیدن کالا از نزدیک وجود ندارد و اینجاست که اهمیت تصاویر چند برابر می شود. کاربران با دیدن تصاویر از انواع و زوایای مختلف یک کالا آن را انتخاب می کنند پس هرچه کیفیت تصاویر بالاتر و جذابیت آن ها بیشتر باشد، امکان جذب کاربران بیشتر خواهد بود.
سبد خرید را در دید و دسترس کاربر قرار دهید. اول باید این را بدانید که کاربران اصلا دلشان نمی خواهد که با انتخاب یک کالا مستقیم به صفحه ی پرداخت منتقل شوند. سبد خرید (کالاهای انتخاب شده توسط کاربر) را در دسترس آن ها قرار دهید تا بتوانند کالاهای خود و همچنین هزینه و قیمت آن ها را ببینند. حضور سبد خرید در صفحه به اندازه ی نوار جستجو مهم است!
کاربران را به خوبی هدایت کنید و این امکان را به آن ها بدهید تا بتوانند تمام قسمت های سایت شما را ببینند. این مورد به خصوص برای سایت های بزرگ اهمیت بیشتری دارد. سایت های بزرگ تر با توجه به اینکه تعداد اجناس بیشتری دارند، مراجعین بیشتری را هم خواهند داشت و همین امر کار را برای آن ها سخت خواهد کرد. قرار دادن منوهای مناسب، نمایش مطالب و اجناس مشابه و … از کارهایی است که می توانید برای ناوبری و هدایت کاربران به شکلی مناسب استفاده کنید. همچنین بهتر است محصولات را به صورت دسته بندی شده در بخش های مناسب قرار دهید تا علاوه بر ساده دیده شدن، ساده هم پیدا شوند و کاربران به چالش کشیده نشوند.
هزینه ی حمل و نقل و ارسال را در انتها ارائه نکنید! بسیاری از کاربران برایشان مهم است که چه مقدار برای حمل و نقل و ارسال کالا باید بپردازند. می توانید این هزینه را برای هر محصول در صفجه ی خودش نمایش دهید و ذکر کنید تا کاربران را با کلافگی تا لحظه ی پرداخت منتظر نگذارید!
تمام جزئیات سایت را پیکسل به پیکسل بررسی کنید! همیشه از خودتان بپرسید چرا؟!! این تنها سوالیست که هنگام طراحی یک سایت فروشگاهی لازم دارید به آن پاسخ دهید! هرکدام از اجزاء سایت را که خواستید تغییر دهید دلیل آن تغییر را برای خودتان مشخص کنید. هرکدام را هم که نخواستید تغییر دهید، دلیل عدم تغییر و حفظ آن را برای خود مشخص کنید.
سئوی سایت را در نظر بگیرید! با دقت ببینید که از تگ های H1 و H2 در کجا استفاده می کنید. تگ های H1 باید شامل کلمات کلیدی اصلی باشند تا صفحه را به درستی به موتورهای جستجو معرفی کنند و همچنین تگ های H2 به بعد نیز خوانایی و کارایی صفحه برای کاربران را افزایش می دهند. یادتان باشد که بدون سئو اصلی ترین منبع جذب کاربران یعنی موتورهای جستجو مانند گوگل را از دست خواهید داد…
برای سایتتان شخصیت بسازید! هرچقدر هم که کارتان را با کیفیت انجام دهید، سئو را رعایت کنید و راهبری و هدایت کاربران را به خوبی انجام دهید باز هم اگر سایتتان شخصیت خودش را نداشته باشد به دل کاربر نمی نشیند! باید یک نشان و احساس از خودتان در ذهن کاربران و جامعه بسازید. ظاهر خاص، کاربری جدید و خاص، نحوه ی ارائه ی اجناس منحصر به فرد و … از جمله مواردیست که می تواند به سایت شما و برند شما شخصیت بدهد.
شبکه های اجتماعی را فراموش نکنید! امکان به اشتراک گذاری سایت و هر صفحه از سایتتان را ایجاد کنید. البته باید مواظب باشید که آیکون های مربوط به شبکه های اجتماعی، محتوای صفحه ی شما را تحت تاثیر قرار ندهند و همچنین از طرفی آیکون ها آنقدر کوچک و یا مخفی نباشند که از دید خارج شوند و کارایی نداشته باشند!
پیش نمایش مناسبی از محصولات برای کاربران تهیه کنید. کاربران ممکن است بخواهند که محصولات یک دسته به سرعت ببینند و از میان آن ها مواردی که خواستند را انتخاب کنند. نمایش کالاها و اجناس را به صورتی طراحی کنید که کاربر برای کسب اطلاعات اولیه و به دست آوردن یک دید کلی نیازی به باز کردن صفحه نداشته باشد!
خبرنامه ایجاد کنید و کاربران را به ثبت نام در آن تشویق کنید. برای تشویق کاربران به ثبت نام در خبرنامه می توانید از سیاست های مختلف استفاده کنید اما این کار را حتما انجام دهید چرا که با این اقدام می توانید کاربران را برای دیدن محصولات جدید به سایت بکشانید و آن ها را از کارهای جدیدتان مطلع کنید. داشتن یک لیست قوی از ایمیل ها برای شما مهم است.
صفحه را تمیز و واضح نگه دارید! محصولات جدید و مهم را به صورت اسلاید و یا در قالب محصولات مشابه،پیشنهادات ویژه و … به کاربران معرفی کنید. محصولات را با توضیحات کامل و به صورت جذاب به کاربران معرفی کنید تا بلکه تمایل آن ها به محصولات دیگر شما نیز ایجاد شود.
آنقدر خوب و با کیفیت به کاربرانتان خدمات دهید تا به وجد بیایند و بابت شگفت انگیز بودن سایتتان از شما تشکر کنند! همچنین امکان بیان نظرات به صورت عمومی و خصوصی را برای کاربران فراهم کنید تا بتوانند احساسی که از سایتتان گرفته اند را بیان کنند.
تغییرات محصول را به طور مستقیم به کاربر نمایش دهید. به عنوان مثال ممکن است که یک کاربر بخواهد پیراهنی را بخرد که چندین رنگ را دارا می باشد. اگر در آن صفحه رنگی را انتخاب کرد پیراهن با همان رنگ به اون نمایش داده شود و اگر رنگ را تغییر داد در همان صفحه رنگ تغییر کند تا نمایش و تجربه ی آسانی برای کاربر ایجاد شود.نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی
حواس کاربران را پرت نکنید! این مورد به ویژه در صفحات مربوط به پرداخت بسیار مهم است. هنگامی که کاربر را به صفحه ی پرداخت و یا تایید خرید منتقل کرده اید بگذارید تمرکزش را برروی کار اصلی بگذارد و با تبلیغات اضافه و پر تحرک تمرکزشان را به هم نزنید تا احساس راحتی و آرام را در سایت شما تجربه کنند.
امکان افزودن به سبد خرید را آسان و جذاب کنید. این یک قانون و قاعده ی ساده و در عین حال واضح است که هرچه دکمه (Call To Action) مربوط به افزودن کالا به سبد خرید جذاب تر باشد، امکان این که یک کاربر مشکوک را راضی به خرید کند بیشتر خواهد بود.
تماس با شما و پشتیبانی! هرچه کاربر راحت تر و بی دردسرتر بتواند با شما به عنوان مدیر سایت تماس برقرار کند، کیفیت سایت و احساسی که برای کاربر می سازید بهتر خواهد بود. اطلاعات تماس را در دید و دسترس کاربران قرار دهید تا بتوانند در هر لحظه که نیاز داشتند با شما تماس بگیرند و آرامش خاطر داشته باشند.
در پایان تاکید می کنیم که این یک لیست کامل درباره ی نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی نمی باشد اما با پیگیری و رعایت این نکات می توانید به موفقیت در طراحی یک سایت فروشگاهی دست یابید.

نکات طراحی فروشگاه اینترنتی برای موبایل

قبل از اینکه شما به سراغ طراحی فروشگاه اینترنتی برای موبایل بروید، دستورالعمل های کلیدی و قوانینی وجود دارند را باید بدانید و درک کنید. آیا می دانید تخمین زده شده است که در پایان سال جاری، فروشگاه های اینترنتی موبایل، 163 میلیارد دلار فروش خواهد کرد؟ آیا می دانید 85 درصد از کاربران گوشی های هوشمند ترجیح می دهند از یک برنامه موبایلی به جای یک وب سایت تلفن همراه استفاده کنند؟ 

با توجه به این آمارها، هر کسب و کار اینترنتی که به صورت جدی به دنبال افزایش فروش و رسیدن اهداف مد نظر خود است، صرف نظر از اندازه آن، باید به طور جدی برای طراحی فروشگاه اینترنتی موبایلی اقدام نماید. ایجاد یک تجربه عالی برای خریداران برای موفقیت شما بسیار مهم است. بنابراین قبل از این که برای طراحی یک برنامه تلفن همراه اقدام کنید، دستورالعمل های کلیدی خاصی وجود دارد که توسط کاربران برنامه موبایل اعمال شده است که شما واقعا باید آن ها را بدانید و درک کنید.

رابط کاربری ساده و بی نظیر

هنگام طراحی رابط کاربر (UI) برنامه فروشگاه اینترنتی موبایلی، دو عامل مهم وجود دارد که باید همیشه در ذهن خود نگه دارید:

اول این است که اندازه صفحه نمایش یک دستگاه تلفن همراه خیلی کوچکتر از دسکتاپ یا لپتاپ است، بنابراین میزان محتویاتی که می توانید روی یک صفحه نمایش دهید، محدود خواهد بود. دوم این است که شما باید برنامه خود را طوری طراحی کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید و مهم تر از همه چیزی را با استفاده از آن بخرید.

طراحی فروشگاه اینترنتی 

در صفحه اصلی برنامه مویایلتان، باید روی طرح بندی ساده و بدون عیب، تمرکز کنید که با استفاده از آن بتوانید آخرین تبلیغات شما یا آیتم های پر طرفدار را در کنار یک سیستم ناوبری و جستجوی دقیق و راحت پیدا کنید.

ناوبری مناسب فروشگاه اینترنتی

بر خلاف وب سایت های فروشگاه اینترنتی که شما می توانید لیستی از همه دسته ها، بخش ها و تبلیغات را با اندازه صفحه نمایش کوچکتر برنامه موبایل نشان دهید، شما دچار محدودیت هایی در قرار دادن آیتم های مورد نیاز خود در بخش ناوبری فروشگاه اینترتی هستید.

ناوبری فروشگاه

برای آسان تر کردن کار برای کاربران خود، باید اطمینان حاصل کنید که منو شما به طور منظم و واضح در همه بخش های برنامه موبایل قرار گرفته است و فهرست منو شما تنها شامل مهمترین دسته ها یا بخش ها است.

روند خرید و ثبت نام را طولانی نکنید

همانطور که قبلا هم اشاره کردم، کاربران دوست ندارند با چندین صفحه پرداخت و ثبت نام مواجه شوند و اهمیت این موضوع برای کاربران موبایلی دو برابر می شود. 

کاربران موبایل 

پس اجازه دهید مشتریان از طریق شبکه های اجتماعی مورد علاقه خود ثبت نام کند و این امکان را به آن ها بدهید تا بتوانند بعنوان مهمان از شما خرید کنند. 

استفاده از دکمه "افزودن به سبد خرید"

یکی از مهمترین مواردی که شما باید هنگام خریداری یک محصول توسط کاربر انجام دهید، این است که مطمئن شوید که می توانید خرید را با بیشترین سرعت ممکن انجام دهید. اگر آنها باید مراحل بسیار زیادی را انجام دهند، احتمال بیشتری از فروش را از دست خواهید داد.

خرید از فروشگاه اینترنتی 

استفاده از دکمه "افزودن به سبد خرید" تجربه خرید ساده تری را برای مشتریان ایجاد کرده و میزان فروش شما را بهبود خواهد بخشید.

کاهش دادن تعداد تصاویر

یکی از انتظارات کاربران، به ویژه خریداران این است که صفحه نمایش فروشگاه اینترنتی شما به سرعت بارگذاری شود. اگر این اتفاق نیفتد مشتری می تواند به راحتی از جای دیگری خرید خود را انجام دهد. همه ما می دانیم که این مورد امکان ندارد زیرا همه به پهنای باند فوق سریع دسترسی ندارند. یک روش ساده برای اطمینان از بارگیری فروشگاه اینترنتی موبایلی شما، محدود کردن تعداد تصاویر با وضوح بالا در هر صفحه است(معمولا استفاده از یک عکس کافی است).

کاهش بی حوصلگی کاربران با استفاده از یک نوار پیشرفت

همانطور که در بالا ذکر شد، کاربران وجود چندین فرم ثبت نام را دوست ندارند، اما اگر روند ثبت نام یا پرداخت شما طولانی تر شده باشد، شما باید از یک نوار پیشرفت برای مشتریان فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید. این نوار به آن ها نشان می دهد تا چه مدت تا تکمیل فرآیند مورد نظر باقی مانده است.

نوار پیشرفت فروشگاه اینترنتی 

لیست علاقه مندی های فروشگاه اینترنتی

مشتریان فروشگاه های اینترنتی قبل از اینکه بتوانند چیزی را خریداری کنند، ابتدا آن ها را فهرست می کنند. در فروشگاه اینترنتی موبایلی شما می توانید به کاربران امکان اضافه کردن محصولات به بخش "لیست علاقه مندی ها" را ارائه نمایید و سپس به آنها اجازه دهید که لیست های جمع آوری شده خود را مجددا بازنویسی کنند تا زمان اضافی برای تصمیم گیری در مورد خرید آن ایجاد شود. 

فروشگاه موبایلی 

اطمینان از حفظ محرمانگی اطلاعات کاربران فروشگاه اینترنتی

مهمترین کاری که می توانید برای کاربران خود انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شخصی و مالی آنها به صورت محرمانه حفظ شده اند. با صرف زمان و پول اضافی برای طراحی یک برنامه موبایل که با عنوان برنامه ای امن شناخته می شود، شهرت و کسب و کار شما به آن وابسته است. مهم نیست که شما بهترین محصولات را بفروشید یا سریعترین برنامه را داشته باشید. اگر مشتری به برنامه خود ایمان نداشته باشد، هرگز بازگشت از آن استفاده نخواهد کرد.

ترجمه از سایت envato


مشکلاتی که باعث نابودی سایت فروشگاه اینترنتی شما می شوند

آزار دادن مشتریان سایت های فروشگاهی یکی از سریع ترین مسیر های از دست دادن شهرت برند کسب و کار می باشد. اگر شما سریعا با این مشکلات برخورد نکنید امکان رشد کسب و کار وب سایت شما بسیار سخت خواهد شد. در ادامه قصد داریم این مدل مشکلات که می توانند سبب نابودی سایت فروشگاه اینترنتی و کسب و کار آنلاین شما شوند را بررسی کنیم.

روش های حمل کالا

حمل و نقل کالا 

اغلب مشتریان سایت های فروشگاهی هرگز متوجه نمی شوند که سفارش دادن یک محصولات از کشور ها و مناطق دور دست چقدر پیچیده خواهد بود. آن ها فقط از بسته بندی و نحوه حمل محصول با خبر هستند. اما شما باید اطلاعات کاملی از قوانین حمل و نقل محصولات بین المللی داشته باشید. زیرا هر کشوری قوانین و مقررات منحصر به فرد خود را دارد. هزینه های مالیات و گمرک از جمله موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

زمان دیگر عامل با اهمیت است. اغلب خریداران کالا های اینترنتی توقع این را ندارند که محصول خود در عرض مدت زمانی کوتاه دریافت نمایند، اما شما باید یک برنامه زمانی مناسب از ارسال و تحویل کالا به آن ها ارائه دهید. 

مشکلات غیر منتظره دیگر عاملی است که می تواند به اعتبار سایت فروشگاه اینترنتی شما صدمه وارد کند. همیشه در وب سایت خود درباره این اتفاقات غیر منتظره سلب مسئولیت کنید و مشتریان را مطلع نمایید. مثلا ممکن است در زمان ارسال کالا کشور شما ارتباطات خود را با کشوری که محصول برای آن ارسال شده است، قطع نماید و با ممنوعیت حمل کالا به آن کشور مواجه شوید. سعی کنید همیشه برای این مدل مشکلات برنامه ریزی های مناسبی را انجام دهید.

گم شدن کد پیگیری کالا یا کد پیگیری اشتباه

کد های پیگیری کالا شاید کوچک به نظر برسند اما برای مشتریان فروشگاه اینترنتی شما یک تفاوت بزرگ محسوب می شوند. امروزه اغلب خریداران محصولات اینترنتی دوست دارند اعلان هایی را درباره وضعیت حمل کالا و محصول مورد نظرشان دریافت کنند. مردم کد های پیگیری را دوست دارند و این مورد سبب افزایش اعتماد آن ها به سایت فروشگاهی شما می شود. 

یکی دیگر از مشکلات رایج در کد های پیگیری استفاده از کد های پیگیری اشتباه می باشد. اگر کد پیگیری محصول مورد نظر اشتباه باشد، مشتری شما بیشتر از هر زمان دیگری نگران و خشمگین خواهد شد و احتمال زیاد آن مشتری را از دست خواهید داد. به همین جهت از نحوه کار سیستم فروشگاه اطمینان پیدا کنید و به دقت آن را آنالیز نمایید.

صدمه دیدن کالا

صدمه دیدن کالا همان گونه که در عکس بالا مشاهده می کنید مشتری یک محصول را سفارش داده و در این بین از تمام مراحل ارسال باخبر بوده است، اما کالا دریافتی آسیب دیده است. مشتری چه کسی را مقصر می داند؟ شما نمی توانید به مشتری ثابت کنید که کالا سفارش داده شده توسط او در طی مراحل حمل و نقل دچار آسیب شده است. در نتیجه این مشتری را از دست خواهید داد مگر این که یک کار فوق العاده برای او انجام دهید.

چگونه در این شرایط رضایت مشتری را به دست آوریم؟ 

محصول را به سریعا جایگزین کنید، هزینه های حمل آن را متحمل شوید، تخفیفاتی برای سفارش های آینده ارائه دهید و حتی عذر خواهی کنید. به دست آوردن رضایت مشتری در صورت صدمه دیدن محصول او سخت و پر هزینه خواهد بود. استفاده از بسته بندی مناسب و مستحکم برای کالا ها و همچنین آموزش دادن به کارکنان برای حمل آن ها از جمله مواردی است که می تواند درصد آسیب دیدن محصولا فروشگاه اینترنتی شما را کاهش دهد. 

فراموشی سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه اینترنتی

سئو 

خریداران و بازدید کنندگان از وب سایت فروشگاهی شما انتظار دارند که محصولات را به خوبی به آن ها نشان دهد و توضیحات درست و دقیقی از کالا ها ارائه شود. همین توضیحات در موتور های جستجو مانند گوگل برای رتبه بندی وب سایت شما مورد استفاده قرار می گیرند. ایجاد محتوای مناسب به رتبه بندی وب سایت شما در مورتور های جستجو کمک خواهد کرد. سئو می تواند مهم ترین مهره بازاریابی اینترنتی برای محصولات فروشگاه اینترنتی شما باشد پس به همین جهت شما باید برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود در مورتور های جستجو از بهترین منابع و ابزار ها استفاده کنید تا به استراتژی درست دست یابید.


7 گام ساده در طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی

ما در 7 مرحله و بدون استفاده از هیچگونه دانش و مهارت خاصی به شما آموزش می دهیم که بتوانید وب سایت فروشگاه اینترنتی مورد نظر خود را به آسانی طراحی کنید. گام های مشخص شده عبارتند از:

  • انتخاب یک دامنه مناسب برای وب سایت فروشگاه اینترنتی
  • انتخاب یک پلتفرم مناسب
  • طراحی فروشگاه اینترنتی
  • تنظیمات پرداخت ها
  • اضافه کردن محصولات
  • تست و بررسی سبد خرید
  • بررسی و تجزیه و تحلیل سئو

ما کار های ساده ای انجام داده ایم که بتوانیم علاوه بر طراحی سایت فروشگاهی، آن را به یک ماشین فروش مناسب تبدیل کنیم. برای این امر باید از مراحل زیر پیروی نمایید:

انتخاب یک دامنه مناسب برای وب سایت فروشگاه اینترنتی

آیا وب سایت فروشگاه اینترنتی شما به یک نام دامنه اختصاصی احتیاج دارد؟ اگر شما قصد فروش محصولات متعدد و ساخت یک نام تجاری را دارید، لازم است که یک دامنه سفارشی تهیه کنید. در غیر این صورت می توانید از زیردامنه های وب سایت های ارائه دهنده خدمات فروشگاه اینترنتی استفاده نمایید. یک دامنه سفارشی مزایای زیر را برای کسب و کار شما دارد:

  • نام تجاری قابل تشخیص که متعلق به شما است.
  • استفاده از یک آدرس ایمیل حرفه ای مرتبط با دامنه خود که مردم می توانند با شما تماس بگیرند.
  • مزایای سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

دامنه سایت 

انتخاب یک پلتفرم مناسب

قطعا شما به دنبال یک فروشگاه اینترنتی هستید که انعطاف پذیر باشد و بتوان به راحتی از آن استفاده نمود. اغلب کارفرمایان و صاحبان کسب و کار های اینترنتی نیاز به یک پلت فرم دارند که به آسانی با سایت آن ها ادغام شود. در پلیتفرم انتخابی، می توانید به راحتی دکمه های خرید، ویدجت ها یا فروشگاه ساده را به هر صفحه ای در سایت خود اضافه کنید. همچنین می توانید با استفاده از ابزار وردپرس برای وب سایت خود یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید.

طراحی فروشگاه اینترنتی

حال وقت آن رسیده است تا فروشگاه خود را طراحی کنید. یک پلتفرم فروشگاه ساز مناسب به شما این امکان را می دهد تا صفحات، محصولات، پست های وبلاگ، تصاویر، متن، فیلم ها و موارد دیگر را به فروشگاه آنلاین خود اضافه کنید تا مشتریان شما احساس راحتی داشته باشند. اطمینان حاصل کنید که موضوعی را که انتخاب می کنید، نشان تجاری شما را نشان می دهد و به شما امکان می دهد که محصولات خود را در بهترین شرایط ممکن نمایش دهید.

تنظیمات پرداخت ها

دو جنبه کلیدی پرداخت برای وب سایت فروشگاه اینترنتی شما وجود دارد: چگونه مشتریان به شما پرداخت می کنند و چگونه می خواهید این پرداخت ها را به حساب بانکی خود انتقال دهید. معمولا فروشگاه شما باید امکانات زیر را برای پرداخت ها داشته باشد:

  • پردازش پرداخت امن
  • استفاده از SSL
  • قبول پرداخت از همه جا
  • پرداخت از طریق PayPal یا به حساب بانکی خود
  • ادغام با فروشگاه اینترنتی وردپرس

اضافه کردن محصولات

در مرحله بعدی شما باید محصولات مورد نظر خود را به فروشگاه اینترنتی اضافه کنید. برای منظور ابتدا بایستی نوع محصول (فیزیکی، دیجیتال یا خدماتی) را انتخاب کنید. سپس نام محصول و توضیحات آنرا اضافه کنید. قیمت و مقادیر موجود برای فروش را تنظیم کنید. همچنین شما باید یک پیش نمایش از محصول خود ایجاد کنید.

تست و بررسی سبد خرید

استفاده نکردن از سبد خرید یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است باید هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی خود از آن اجتناب کنید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت فروشگاهی شما از جمله صفحه سبد خریدتان در انواع تلفن های همراه به خوبی نمایش داده می شود. به مردم اجازه دهید که بتوانند چندین آیتم را به صورت یکجا از فروشگاه اینترنتی شما خریداری کنند و اگر میتوانید خدمات ارسال کالا به صورت رایگان و یا با تخفیف ارائه دهید. امروزه یکی از گزینه های رایج پرداخت PayPal است که در بیشتر فروشگاه های اینترنتی بزرگ دنیا مورد استفاده قرار میگیرد.

بررسی و تجزیه و تحلیل سئو

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی فروشگاه اینترنتی باید به آن توجه ویژه داشت، سئو و بهینه سازی است. شما باید عملکرد فروشگاه اینترنتی خود را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید تا بتوانید درک بهتری از بازاریابی محصولات خود داشته باشید. این به شما کمک خواهد کرد صفحات سایت و محصولات را نظارت کنید تا بتوانید آنها را برای فروش، دسترسی و کارآیی بیشتر بهبود دهید.

سئو وب سایت 

کتاب آموزش طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی 

با توجه به اهمیت طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی برای کسب و کار های امروزی، در این قسمت یک راهنمای ساده برای طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی قرار داده ایم که می توانید آن را دانلود کرده و استفاده نمایید. این کتاب به زبان انگلیسی بوده و می تواند یک راهنمای مناسب برای شروع کسب و کار اینترنتی شما باشد.

دانلود کتاب: creating-ecommerce-website.pdf [2.57 MB]

طراحی فروشگاه اینترنتی



نمونه طراحی فروشگاه های اینترنتی

در وجود انسان ها تمایل به زیبایی و هنر به صورت مطلق وجود دارد. اگر شما قصد طراحی یک فروشگاه و کسب و کار اینترنتی را دارید بهتر است کمی بیشتر روی این مبحث تحقیق کنید.

فرض کنید شما قصد خرید یک کتاب را دارید. آیا پوشش و جلد کتاب روی شما تاثیری نمی گذارد؟

البته که تاثیر زیادی خواهد گذاشت. انسان زیبایی های طبیعی را دوست دارد. اگر جایی یک چشمه آب زلال یا یک دریا یا منظره زیبایی از طبیعت را ببیند، لذت می برد.

در نتیجه چه شما یک محصول از رستورانی کوچک و چه جدید ترین محصول اپل را ارائه دهید، در هر صورت مردم چیز هایی که زیبا طراحی شده اند را دوست دارند. این قضیه برای وب سایت و فروشگاه اینترنتی شما نیز صادق است. اگر شما برای بازدید کنندگان خود یک وب سایت زیبا طراحی نکنید، در حقیقت ممکن است پول و سرمایه خود را دور ریخته باشید. طراحی سایت به صورت جذاب همیشه در بازاریابی آنلاین نقش کلیدی ایفا نموده است. دلیل آن هم این است که درک مشتریان از محصولات شما بیشتر خواهد شد و کسب و کار شما اعتماد بیشتری پیدا می کند. اگر شما در حال طراحی فروشگاه اینترنتی هستید و یا قصد تغییر یا طراحی مجدد سایت خود را دارید، لیست زیر که شامل نمونه سایت های زیبا و خلاقانه است می تواند الگوی خوبی برای طراحی های شما باشد:

Pencil by 53

 نمونه کار طراحی فروشگاه اینترنتی 

Fred Jourdain

 طراحی فروشگاه 

Wrightwood Furniture

 طراحی سایت 

Kutoa

 نمونه کار سایت 

Dodocase

 نمونه کار سایت کتابخانه 

Au Lit Fine Linens

 نمونه وب سایت 

JM & Sons

 نمونه کار سایت موسیقی 

Tessemae's All Natural

 نمونه سایت بهداشتی 

Best Made Co

نمونه کار فروشگاه اینترنتی زیبا 

Longboard Living

طراحی سایت خلاقانه 

  منبع: سایت shopify

موضوع : طراحی فروشگاه اینترنتی,
برچسب ها : نمونه طراحی فروشگاه های اینترنتی,طراحی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه اینترنتی,

+ نوشته شده در 1397/2/6ساعت 11:43 توسط emami | تعداد بازديد :3 |

بهبود تجربه کاربری هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی

از جمله مهم ترین عوامل هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای، بدون شک تجربه کاربری است. امروزه بسیاری از شرکت ها برای رقابت با سایر رقبای خود در این زمینه سرمایه گذاری می کنند که این خود دلیلی بر اهمیت تجربه کاربری یا همان (UX) می باشد. 

دسترسی مناسب

سریع ترین و آسان ترین راه برای دریافت بازخورد از کاربران، بر عهده تیم پشتیبانی مشتریان شما است. اعضای تیم اغلب وقت خود را در صحبت کردن با مشتریان صرف می کنند و معمولا می دانند که مشتریان چه چیزی می خواهند و آن ها باید چه چیزی را بهبود دهند. آیا می خواهید بدانید که رابط کاربری سایت و فروشگاه اینترنتی شما گیج کننده است یا نه!؟ می توانید از این موضوع با پرسیدن سوالاتی از کاربرانی که از اپلیکیشن یا سایت شما استفاده می کنند آگاه شوید. به این ترتیب، بازخورد فوری دریافت می کنید و آن را به فهرست اولویت هایتان اضافه کنید. صرف نظر از خاص بودن مشکل مورد نظر مشتری، صحبت کردن با مشتریان باعث می شود شما متوجه شوید که آن ها چطور انتظار دارند که مشکلاتشان را حل کنید.

طراحی فروشگاه اینترنتی 

جذب مشتریان فروشگاه اینترنتی

اگر می خواهید طراحی فروشگاه اینترنتی شما موفقیت آمیز باشد و مشتریان بیشتری را جذب نمایید، ابتدا باید بدانید که مشتریان شما به چه چیزی فکر می کنند و موفقیت خود را در چه می دانند؟ باید بدانید که آن ها امیدوارند پس از خرید از وب سایت یا فروشگاه اینترنتی شما چه چیزی را به دست می آورند!؟

هر کاربر جدیدی که از فروشگاه اینترنتی شما استفاده می کند، برای شما تعریف موفقیت را پی خواهد داشت. اما کاری که شما باید انجام دهید این است که اطمینان حاصل کنید که آنها فکر می کنند در مسیر موفقیت قرار دارند. در این جا نکاتی قرار دارند که می توانند برای انجام این کار به شما کمک کنند:

  • درک نقش سایت و فروشگاه اینترنتی شما و این که بیشتر در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟
  • درک این که چگونه هر یک از این نقش ها می توانند به موفقیت برسند.
  • به کاربران آموزش دهید، چگونه می توانند به خدمات بیشتر سایت شما دسترسی داشته باشند.
  • با کاربران صحبت کنید و به آنها کمک نمایید.

تجربه کاربری مانند معدن طلا بسیار ازرشمند است

هر زمان که یک مشتری در مورد یک مشکل با شما تماس برقرار می کند، این یک مشکل نیست، بلکه فرصتی است که می توانید بپذیرید. اطلاعات خام همیشه مفید نیست و با استفاده از آن ها همیشه راه حل های جدیدی را برای هر مکالمه ارائه نخواهید داد، اما این که در چه موقعیت زمانی از این اطلاعات استفاده کنید ارزش زیادی دارد. یک فروشگاه اینترنتی خوب باید با نیازهای کاربران و نحوه عملکرد رقبای خود سازگار باشد. شما باید این واقعیت را قبول کنید که اگر می خواهید رشد کنید نوآوری مهم است. 

موفقیت در یک فرآیند چیزی نیست که شما بتوانید آن را یک شبه به دست آورید، بلکه زمان لازم است. با این حال بسیار مهم است که تجربه کاربری (UX) فروشگاه اینترنتی خود را ارزیابی کنید و به طور مداوم برای بهبود آن کار کنید. شما باید هر چند وقت یک بار به آخرین نسخه خود نگاه کنید و چند سوال را از خودتان بپرسید.


بررسی 5 تکنولوژی جدید در فروشگاه های اینترنتی

امروزه پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن دنیای اینترنت بسیاری از بخش های مختلف زندگی بشر را تحت تاثیر خود قرار داده است. امروزه رهبران صنایع دیجیتالی مختلف و صاحبان کسب و کار های کوچک و بزرگ از فناوری های جدید و طراحی فروشگاه اینترنتی برای ارتباط نزدیک تر و راحت تر با مشتریان خود استفاده می کنند و از این طریق مرز های کسب و کار خود را گسترش می دهند. همان طور که می دانید موفقیت از دانستن فرصت های بازار و نقاط بالقوه به دست می آید، بنابراین اجازه دهید به قطعه ای از پازلی که هر فروشگاه انترنتی برای رشد و پیشرفت به آن نیاز دارد بپردازیم.

دیجیتالی کردن فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی دیجیتالی 

یکی از رایج ترین راه حل هایی که خرده فروشان آنلاین هنوز به طور کامل بر آن غلبه نکرده اند این واقعیت است که مردم هنوز از تجربه خرید در فروشگاه فیزیکی لذت می برند. اگر چه تحقیقات موسسه Forrester پیش بینی می کند که فروش خرده فروشی آنلاین تا سال 2017 به 370 میلیارد دلار برسد، اما همچنان آن به عنوان یک رقیب جدی در حال فعالیت هستند. 

اما، چگونه نوآوری های جدید به فروشگاه های اینترنتی کمک می کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند؟

پیاده سازی فن آوری می تواند راحتی، سهولت استفاده، شخصی سازی، ساده سازی فرآیند خرید و سطح بالایی از آسایش را ایجاد کند که می تواند رضایت مشتریان را در پی داشته باشد. در آینده ای نه چندان دور برند های بزرگ از آینه هایی استفاده می کنند که به کاربران این امکان را می دهد تا خود را در لباس های مجازی مشاهده کنند. به عنوان مثال یک برند تجاری مدرن آمریکایی به نام ربکا میکنوف با Magento همکاری کرده است تا یک اتاق پرو هوشمند را برای مشتریان فراهم کند، که به آن ها اجازه می دهد لباس ها را در رنگ ها و سایز های مختلف در تن خود مشاهده نمایند و می توانند به بسیاری از گزینه های سفارشی سازی دیگر در پلتفرم نیز دسترسی داشته باشند.

یکپارچه سازی داده ها

یکپارچه سازی داده ها برای فروشگاه های اینترنتی از اهمیت و تاثیر بالایی برخوردار است. به عنوان مثال اگر به تکنولوژی جدید Aldo دقت کنید خواهید دید که چگونه از تکنولوژی روز دنیا بهره برداری کرده است. لنس مارتل، معاون رئیس جمهور کانادا، تمرکز خود را بر روی ایجاد یک پلت فرم فروشگاه اینترنتی جدید گذاشته است که به طور موثر، تجربه خرید و فروش آنلاین را تغییر می دهد. در این فروشگاه اینترنتی یکپارچه سازی داده ها بین سیستم قدیمی تر و سیستم جدید به خوبی صورت گرفته و علاوه بر این، این پلتفرم انعطاف پذیری کافی برای پشتیبانی از یکپارچه سازی با API های RESTful که معمولا توسط وب سایت ها و برنامه های کاربردی موبایل ایجاد می شوند را دارد.

ربات های سخنگو

ربات سخنگو ربات سخنگو یا چت‌بات (به انگلیسی: chatterbot) یک برنامه رایانه‌ای است که برای شبیه‌سازی یک مکالمه هوشمند با یک یا چند کاربر انسانی از طریق صدا یا متن طراحی شده است. به طور سنتی هدف نهایی این شبیه‌سازی ساخت چت‌باتی است که کاربر نتواند آن را از یک انسان تمیز دهد.(آزمایش تورینگ). ربات‌های گفتگو اخیراً برای مقاصد اجرایی‌تری مانند کمک به صورت برخط، خدمات شخصی یا کسب اطلاعات از فروشگاه اینترنتی استفاده می‌شوند.

با این حال، آنچه که جدید است، این است که با توجه به داده های بزرگ و یادگیری ماشین، پیشرفت های زیادی در حال انجام است تا ربات های سخنگو بتوانند سرعت پردازش و پاسخگویی متقابل را داشته باشند. این تکنولوژی برای کمک به کسب و کار ها برای حفظ ارتباط بهتر و همچنین از بین بردن زمان انتظار، کاهش تماس ها و کاهش مصرف انرژی طراحی شده است. سیتی نادلا، مدیر عامل شرکت مایکروسافت، گفت: "این تکنولوژی  اجتناب ناپذیر است، و می توان به توسعه چت روم ها به عنوان راهی برای ایجاد گفتگو به عنوان یک پلت فرم اشاره کرد."

دستیار صوتی

دستیار صوتی در واقع دستیار دیجیتالی شخصی شما است که در تمام طول شبانه روز می توانید از آن استفاده کنید. اکثر شرکت های بزرک دنیا در زمینه فناوری اطلاعات دستیار های خاصی را برای مشتریان خود طراحی کرده اند که از جمله مهم ترین آن ها دستیار صوتی گوگل و دستیار ویندوزی کورتانا می باشد. این فناوری در ایالات متحده به سرعت در حال ظهور است. به عنوان مثال برنامه تلفن همراه چینی WeChat در هر ماه 700 میلیون کاربر فعال دارد.

محتوا ویدیوئی

امروزه بسیاری از کسب و کار های حرفه ای با استفاده از محتوا های ویدئویی برند سازی خود را انجام می دهند، زیرا این امر در سئو وب سایت آن ها نیز تاثیر به سزایی خواهد داشت، تعاملات و گفتگو ها را افزایش می دهد، سبب اعتماد سازی برای مشتریان می شود و به مشتریان اجازه می دهد با دیدن فیلم زمان کمتری را برای کسب اطلاعات ضروری خود صرف نمایند. تهیه فیلم های جذاب از محصولات می تواند انقلابی در نام تجاری شما ایجاد نماید و در حال حاضر به عنوان یکی از استراتژی های قابل اعتماد مورد توجه قرار گرفته است.

موضوع : طراحی فروشگاه اینترنتی,
برچسب ها : بررسی 5 تکنولوژی جدید در فروشگاه های اینترنتی,فروشگاه های اینترنتی,فروشگاه اینترنتی,

+ نوشته شده در 1396/12/26ساعت 19:11 توسط emami | تعداد بازديد :18 |

استراتژی های ضروری در طراحی فروشگاه اینترنتی

طبق تحقیقاتی که کارشناسان انجام داده اند، پیش بینی می شود تا سال 2021، فروش جهانی فروشگاه های اینترنتی به بیش از 4.48 تریلیون دلار افزایش یابد که بیشتر از دو برابر میزان سال 2017 می باشد. هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی اگر به یک سری قوانین و استراتژی های UX و UI توجه داشته باشید، این امر می تواند فروش بیشتر محصولات شما را در پی داشته باشد. درصورتیکه روند خرید کاربر از فروشگاه اینترنتی شما به درستی اجرا گردد، سبب خرید بیشتر از فروشگاه خواهد شد.

روند کلی کشف و خرید کالا از وب سایت شما شامل مراحل زیر است: 

  • کشف وب سایت
  • جستجوی محصولات
  • صفحه محصول
  • سبد خرید
  • وارسی محصولات
  • تایید سفارش

در این مقاله به این نکات مهم می پردازیم و به نحوه طراحی یک فروشگاه اینترنتی ساده، لذت بخش و بی درد سر خواهیم پرداخت.

کشف وب سایت 

برند باید به وضوح قابل مشاهده باشد

جالب است بدانید که اولین تصورات از وب سایت شما در ذهن بازدید کنندگان تنها در طی 50 میلی ثانیه ایجاد می شود. یک فروشگاه اینترنتی نیاز به جلب توجه کاربران زیادی دارد و نمایش و دسترسی سریع محصولات از مهم ترین عوامل رشد آن ها در این زمینه خواهد بود.

برند فروشگاه اینترنتی 

اطلاعات CTA

CTA مخفف عبارت Call To Action می باشد که برای تشویق و جذب کاربران برای انجام عمل خاصی است. هنگامی که بازدید کنندگان به صفحه اصلی وب سایت شما وارد می شوند، با استفاده از محتوایی به موقع به آن ها احترام بگذارید و از اطلاعات CTA جای درست استفاده کنید. بعنوان مثال با استفاده از بنر های بزرگ برای یک رویداد خاص همراه با یک CTA مناسب می توانید کاربران را به مرحله بعدی در فرآیند خرید منتقل نمایید. هنگام ایجاد CTA ها، عبارات عمومی مانند «شروع کنید» که به آن ها اطلاعاتی درباره مرحله بعد نمی دهد را حذف کنید.

به عنوان مثال وب سایت زیر از یک CTA شامل عبارت «هدایای فروشگاه» استفاده کرد که به کاربران پیشنهاداتی برای خرید هدایا می دهد.

CTA در طراحی فروشگاه اینترنتی 

استفاده از صفحات فرود برای سئو

با پیوند دادن عبارات مورد جستجو کاربران در جستجوگر گوگل به صفحات فرود وب سایت فروشگاه اینترنتی، شما می توانید کاربران را به سمت یک محصول ویژه جذب نمایید. وقتی کاربری در حال جستجو یک محصول است به احتمال زیاد قصد خرید آن را دارد و ایجاد یک صفحه سفارشی برای خرید محصول مورد نظر کاربر می تواند شانس شما را برای فروش محصول و افزایش مشتری بیشتر کند. 

سئو فروشگاه اینترنتی 

جستجوی محصولات

جستجوعمومی در صفحات سایت

در حالی که استفاده از جستجو های عمومی در وب سایت های فروشگاهی بسیار ضروری است اما هنوز هم سایت هایی را مشاهده می کنیم که از این ابزار استفاده نمی کنند و یا اگر هم استفاده می کنند ابزار جستجو آن ها به درستی بهینه سازی نشده است. اکثر مردم می دانند به دنبال چه محصولی هستند و با وارد کردن اطلاعاتی مانند نام، شماره مدل و... در قسمت جستجو سایت آن را با سرعت بیشتری پیدا می کنند.

جستجو محصول 

افزایش تمایل به خرید در بازدید کنندگان

بسیاری از فروشندگان یک محصول خاصی را برای پیشنهاد دادن به کاربران در ذهن دارند. بسیار از افراد هستند که در وب سایت شما جستجو می کنند. این افراد اغلب به دنبال چیز خاصی نیستند ولی به آرامی وب سایت شما را بررسی می کنند تا ببیند چیز جالبی در آن وجود دارد یا خیر!

فروشگاه های اینترنتی می توانند با نشان دادن جدید ترین و بهترین محصولات خود به آن ها اجازه دهند تا به راحتی و به سرعت آن دسته از محصولات را مشاهده نمایند.

خرید از فروشگاه اینترنتی 

استفاده از فیلتر ها

هنگام ایجاد فیلتر، به جای محدود کردن گزینه ها به معیارهای عمومی مانند اندازه، رنگ یا قیمت، فیلتر های مناسبی را برای دسته های خاصی که برای محصولات فروخته شده وجود دارند، اضافه کنید. هنگامی که کاربر فیلتری را اعمال می کند بلافاصله باید شاهد تغییرات آن در UI و ظاهر سایت باشد. همچنین کاربر باید بتواند برخی فیلتر ها را به راحتی حذف نماید. 

در تصویر زیر مشاهده می کنید که سایت Asos طیف دقیقی از فیلترها را برای هر دسته نشان می دهد و به وضوح نشان می دهد که کدام فیلترها استفاده شده است.

فیلتر های فروشگاه اینترنتی 

صفحه محصول

اقدامات مهم را واضح نمایش دهید

کاربر نباید هنگام انجام یک کار مهم مانند افزودن یک محصول به سبد خرید، تعجب کند. نمایش اقداماتی مهم مانند «افزودن به سبد خرید» به عنوان دکمه و قرار دادن آن ها در مکان برجسته روی صفحه از جمله مهم ترین این عوامل است. 

نمایش واضح اقدامات مهم 

ارائه اطلاعات دقیق محصول

از عکس های با کیفیت بالا و حرفه ای برای نمایش محصولات استفاده کنید و شرحی مفصل از محصول را برای کاربران ارائه دهید. ابتدا مهم ترین اطلاعات را به آن ها ارائه دهید و سپس در پایین صفحه اطلاعات دیگر را اضافه کنید.

اطلاعات محصول 

کسب اعتماد مشتریان

در مورد گزینه های حمل و نقل، در دسترس بودن محصول و سیاست های بازگشت پول مشتریان از ایجاد حدس منفی در مشتریان جلوگیری کنید. به آن ها اطمینان بدهید که تمام این اطلاعات به راحتی در دسترس است و چگونه می توانند پول خود را پس بگیرند. 

کسب اعتماد مشتری 

ایجاد اثبات اجتماعی

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که با استفاده از اثبات اجتماعی افراد تحت تاثیر رفتار دیگران قرار می گیرند. صاحبان فروشگاه های اینترنتی می توانند با اضافه کردن رتبه بندی های مشتریان، بررسی ها و نظرات آن ها خود را به بازدید کنندگان اثبات کنند.

اثبات اجتماعی 

سبد خرید

نمایش خلاصه سفارش

قبل از آن که مشتری خرید خود را به پایان برساند یک خلاصه از دستورالعمل های تعیین شده که شامل اقلام خریداری شده، مقدار و قیمت هر یک از اقلام و کل سفارش است، به آنها نشان دهید. همچنین به کاربران اجازه دهید برای ویرایش یا حذف موارد دلخواه خود از این قسمت استفاده کنند.

نمایش فروشگاه اینترنتی 

وارسی محصول

دسترسی دادن به کاربران مهمان 

اجازه دهید کاربران به عنوان مهمان وارسی محصول مورد نظر خود را انجام دهند. موانع اضافی مانند ایجاد یک حساب کاربری یا گزینه ورود را حذف کنید. 

دسترسی کاربران 

بازخورد در طول فرایند پرداخت

استفاده از یک نوار پیشرفت به مشتریان کمک خواهد کرد تا بدانند چقدر از فرآیند خرید آن ها تکمیل شده است. مثلا وب سایت اپل از یک پروگرس بار برای نشان دادن مقدار پیشرفت فرآیند خرید مشتریان استفاده می کند.

نمایش پیشرفت مراحل سفارش 

استفاده از روش های پرداخت متداول

سعی کنید از روش های پرداخت متداولی که برای کاربران محبوب تر و قابل اعتماد تر است استفاده کنید. به عنوان مثال PayPal برای کاربرانی که نمی خواهند اطلاعات کارت اعتباری خود را تحویل شما دهند مناسب است.

خرید از فروشگاه اینترنتی 

تایید سفارش

نمایش تأیید سفارش دقیق پس از خرید

هنگامی که مشتری خرید را تکمیل می کند، تأییدیه ای را که شامل پردازش پرداخت های موفق و جزئیات تحویل مانند آدرس، روش تحویل و تاریخ تحویل است، به آنها ارائه دهید.

تایید سفارش محصول 

ارسال سفارش و به روز رسانی مراحل از طریق ایمیل

علاوه بر صفحه تایید سفارش، ارسال ایمیل به کاربر به اطلاع یافتن وی از وضعیت خرید محصول کمک می کند. تمام مشتریان باید ایمیل تأیید را دریافت کنند، این به ویژه در مواردی است که کاربران به عنوان مهمانان سفارش خود را ثبت کرده اند و در وب سایت فروشگاه حساب ندارند تا سفارشات گذشته خود را بررسی کنند.

فروشگاه های اینترنتی روز به روز در حال رشد هستند و کسانی که اهمیت UX را تشخیص می دهند، بهترین روش ها را دنبال خواهند نمود و می توانند در رقابت باقی بمانند.

ترجمه از سایت toptal


نکات طراحی فروشگاه اینترنتی موفق

طراحی و مدیریت فروشگاه های اینترنتی می تواند بسیار آسان تر و ارزان تر باشد اما چگونه می توانیم مطمئن شویم نتیجه آن یک موفقیت بزرگ خواهد بود؟ در این مقاله توصیه هایی برای کارآفرینان دنیای اینترنت ذکر شده است:

امروزه دستگاه های موبایل و تبلت ها فرآیند خرید محصولات را دستخوش تغییراتی کرده اند. شما می توانید هر چیزی را که مد نظرتان هست، از یک پیتزا گرفته تا یک صندلی چرخ دار را از طریق فروشگاه های اینترنتی به راحتی خریداری نمایید. به خاطر همین سادگی ها، فروشگاه های اینترنتی آنلاین به سرعت در حال گسترش و ظهور هستند. 

خیلی از افراد اعتقاد دارند که طراحی فروشگاه اینترنتی آنلاین کار آسانی است. کافی است شما یک دامنه و فضای میزبانی تهیه کنید، با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا مناسب و ترکیب تم ها به خواسته خود دست یابید. اما حقیقت امر این طور نیست. طراحی یک فروشگاه اینترنتی خوب کار بسیار سختی است و دست یابی به موفقیت و کاربر پسند نمودن آن حتی کار را سخت تر هم خواهد کرد. در زیر به بررسی نکاتی می پردازیم که شما با استفاده از آن ها می توانید صاحب یک فروشگاه آنلاین موفق شوید. 

صفحه اصلی

صفحه اصلی چهره شرکت شما است، پس باید خوانایی بالایی داشته باشد و به وضوح قابل درک باشد. مشتریان شما به زمان خود اهمیت بسیار زیادی می دهند، پس سعی نکنید که برای معرفی محصولات و خدمات فروشگاه خود آن ها را معطل کنید. تلاش کنید در کوتاه ترین زمان ممکن مهم ترین اطلاعات را به مشتریان خود انتقال دهید. در صفحه اصلی درباره چگونگی پیدایش فروشگاه اینترنتی خود یا تعداد مدیران فروش فعال در فروشگاه اینترنتی صحبتی نکنید و این مطالب را به قسمت درباره ما انتقال دهید. البته این در شرایط عمومی است، هر چند ممکن است استثنائاتی نیز وجود داشته باشند.

صفحه اصلی 

در اینجا تصویری از یک فروشگاه اینترنتی را مشاهده می کنید. همانطور که می بینید، اطلاعات بی اهمیتی وجود ندارد و شما می توانید آن چه را که فروشگاه ارائه می دهد در چند ثانیه درک کنید. 

یک صفحه اصلی خوب به صفحات موجود در دسته بندی ها لینک می دهد تا ناوبری سایت آسان تر شود و از نظر تجربه کاربری نیز مناسب خواهد بود. گاهی اوقات ممکن است شما قصد قرار دادن بنر های تبلیغاتی یا پیشنهادات ویژه را داشته باشید که می توانید آن ها را در صفحه اصلی قرار دهید. استفاده از چت آنلاین برای پاسخ گویی سریع به سوالات مشتریان نیز یکی از روش های افزایش رضایت کاربران شما خواهد بود.

دسته بندی صفحات

برای یک لحظه فروشگاه اینترنتی آنلاین خود را به عنوان فروشگاه آفلاین در نظر بگیرید؛ صفحات قسمت دسته بندی شما مانند بخش های کوچکتر در آن هستند و به مشتریان شما نشان می دهند که چه چیزی در قفسه های فروشگاه شما وجود دارد: محل عکس ها، گزینه افزودن به سبد خرید و برخی اطلاعات مفید  (توضیحات کوتاه، امتیاز، و غیره). شما همچنین می توانید گزینه های مرتب سازی (پرفروش ترین محصولات، بررسی تعداد، قیمت، جدیدترین، و غیره) را هم در دسته بندی های خود لحاظ کنید.

به عنوان مثال در فروشگاه اینترنتی زیر آپشن های زیادی در اختیار مشتریان قرار داده شما تا آن ها بتوانند به سرعت محصول مورد نظر خود را پیدا کنند.

دسته بندی سعی کنید بسته به محدوده محصول شما و مشتریان خود از بهترین رویکرد برای عرضه محصولات خود به مشتریان استفاده کنید. 

صفحه محصول

یک مشتری صفحات وب سایت شما را پیمایش می نماید تا به یک صفحه محصول برسد. قصد او این است که محصول مورد علاقه خود را پیدا کند که احتمالا قصد خرید آن را خواهد داشت. تصمیم نهایی او به شدت به کیفیت و کمیت اطلاعاتی که شما ارائه می دهید بستگی دارد. اما به این معنا نیست که شما توصیف 1000 کلمه ای برای محصولات خود بنویسید. شما باید اطلاعات مربوط به محصول را به طوری سازگار و سازمان دهی شده به مشتری نشان دهید.

محصولات فروشگاه اینترنتی

 در زیر اجزای اصلی صفحه محصول را بررسی می کنیم:

تصاویر: مردم هنگام خرید از سوپر مارکت ها به دقت محصول، رنگ، شکل و بسته بندی آن را بررسی می کنند، اما آن ها نمی توانند این کار ها را در فروشگاه های اینترنتی انجام دهند. شما باید این شکاف را از بین ببرید. به همین جهت سعی کنید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید و قابلیت هایی مانند انتخاب رنگ محصول و زوم کردن را نیز برای آن قرار دهید.

توضیحات: شما می توانید یک توضیح کوتاه برای بررسی کلی محصول و یک توضیح بلند شامل اطلاعات فنی محصول را ارائه دهید. 

قیمت: اغلب فروشگاه های اینترنتی آنلاین قیمت محصولات را نشان می دهند و جای تعجب هم ندارد. هیچ کسی برای خرید محصولی که قیمت آن را نمی داند ریسک نخواهد کرد. اگر محصولی شامل تخفیف می شود، بهتر است اطلاعات آن را با مقایسه قیمت فروش آن با قیمت کنونی ارتقاء دهید.

افزودن به سبد خرید: بیایید صادق باشیم، هدف اصلی شما این نیست که طرح، عکس یا هر چیز دیگری را نشان ندهید. هدف اصلی شما فروش است. بنابراین یک گزینه خرید به صورت برجسته در سایت خود قرار دهید. علاوه بر این، شما می توانید گزینه های "افزودن به لیست مقایسه" و "افزودن به لیست علاقه مندی ها" را هم نمایش دهید.

وقتی یک مشتری یک محصول را خریداری کرد، این بسیار عالی است که محصولات بیشتری را برای خرید به او پیشنهاد دهید. بنابراین هدف شما در اینجا این است که محصولات بیشتری را ارائه دهید که با سلیقه مشتری شما منطبق باشد. شما می توانید محصولات مرتبط را برای خرید به او پیشنهاد دهید. این تکنیک می تواند مقداری سفارش در فروشگاه شما را افزایش دهد.

پیشنهادات ویژه و تبلیغاتی

خوب، بیایید تصور کنیم که شما در حال حاضر یک سایت با صفحات معتبر، دسته ها و محصولات دارید. حالا شما نیاز به جذب مشتری دارید و باید طرح بازاریابی و تبلیغات خود را شروع کنید. استفاده از صفحات فرود، کد های کپن و حتی بازی ها می تواند در این زمینه کمک زیادی به شما کند.

فروشگاه اینترنتی 

برای مثال، در اینجا تصویری از یک صفحه با شمارش معکوس مشاهده می نمایید. این یک راه حل بسیار خوب برای فروش محصولات از طریق ایجاد حس اضطرار در مشتریان خواهد بود. 

پیگیری و تجزیه و تحلیل

وقتی شما زمان و هزینه زیادی را صرف فروشگاه اینترنتی خود کرده اید، قطعا می خواهید بفهمید که تاثیر آن روی کاربران شما به چه صورتی بوده است. ساده ترین راه برای دریافت این اطلاعات، استفاده از Google Analytics می باشد. امروزه ابزار های حرفه ای زیادی برای تجزیه و تحلیل وبسایت شما وجود دارند (مانند سایت ahrefs.com و سایت semrush.com) که استفاده از آن می تواند کمک زیادی به بهبود وضعیت وب سایت شما نماید.

آیا این همه تلاش ارزشش را دارد؟

یک پاسخ ساده وجود دارد: بله فروشگاه شما مانند یک جوانه است؛ شما باید از آن مراقبت کنید، آن را آب بدهید و آن را تغذیه کنید. یک روزی کار سخت شما به درخت شکوفایی می انجامد که میوه ها را به طور منظم تحویل می دهد!

منبع: طراحی فروشگاه اینترنتی نوپرداز


فروش محصولات بر روی فروشگاه های اینترنتی

فروش محصولات بر روی فروشگاه های اینترنتی مطرح موجود
دورنمای تجارت الکترونیک، دنیایی از فرصت های متعدد را به روی فروشندگان می گشاید، اما در عین حال انتخاب های بی شماری نیز ارائه می نماید. بعنوان یک خرده فروش در بازار تجارت الکترونیک، یافتن راه های متفاوتی که بتوانید از طریق آنها کالاهای خود را بصورت اینترنتی به فروش برسانید و چگونگی تاثیر کانال فروش انتخاب شده بر روی تجارت شما بسیار مهم است.
دو کانال اصلی برای راه اندازی یک تجارت الکترونیک عبارتند از:

- فروش بر روی فروشگاه های اینترنتی مطرح موجود

- ایجاد وب سایت فروشگاه اینترنتی و فروش بر روی آن

هر یک از این دو شیوه معایب و مزایای خاص خود را دارند. در صورتی که فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی نمایید، هزینه ای برای افزودن محصولاتتان بر روی یک زیرساخت دیگر نمی پردازید، توانایی تعامل بهتری با مشتریان خواهید داشت و می توانید تجربه کاربر را از لحظه ورود تا پرداخت نهایی مطابق سلیقه خود طراحی نمایید. اما راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی شخصی مستلزم پروسه زمانی طولانی تری می باشد و زمان گیر است و باید تلاش نمایید که ترافیک را به سایت خود هدایت نموده و استراتژی های بازاریابی متفاوتی را برای جذب مشتری به کار ببرید تا اصطلاحا کسب و کار شما رونق گیرد.

اما برعکس راه اندازی یک خط فروش در یک فروشگاه اینترنتی مطرح همانند نمونه ی آمریکایی آمازون سریع بوده، کار کردن با آن آسان است و محصول شما بلافاصله در معرض دید میلیون ها خریدار قرار می گیرد اما انعطاف کمتری برای داد و ستد محصول خود خواهید داشت، رقابت بر روی این سایت ها بسیار بالاست و حداقل تعامل با مشتری کار را دشوارتر می سازد. همچنین قوانین و سیاست های این فروشگاه ها و هزینه بالایی که برای لیست کردن محصولات خود باید بپردازید، تجارت و سود شما را محدود می نماید.

در ادامه هر دو روش به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و مزایا و معایب هر کدام مطرح می گردد.

این سخن گزاف نیست اگر بگوییم خرده فروشی های اینترنتی به سرعت در حال عبور از فراز و نشیب های اقتصادی می باشند. با توجه به ارزیابی IMRG، در سال گذشته خریداران بیش از 68 بیلیون پوند در خرید اینترنتی خرج کرده اند و این بازار بزرگترین بازار موجود در اروپا می باشد.
با ظهور تکنولوژی موبایل و تبلت و گشوده شدن مسیرهای جدید فروش، نادیده گرفتن این بازار دشوارتر نیز گردیده است.

این بازار بدون شک کاملا رقابتی بوده و ممکن است فکر کنید در جایی که خرده فروشان بزرگی چونAmazon (آمازون)، eBay و Wal-Mart فعالیت می کنند، تجارت کوچک شما فرصتی برای رشد نخواهد داشت اما جالب است بدانید که شما می توانید از همین بازارگاه های آنلاین مطرح، برای ورود خود به دنیای تجارت الکترونیک استفاده کنید و محصولات خود را بدون نیاز به بودجه هنگفت و مهارت های فنی گسترده و حتی بدون داشتن یک وب سایت، روی آنها به فروش برسانید و در پاره ای از موارد می توانید از خدمات بسته بندی و حمل سفارشات توسط آنها نیز استفاده کنید.

اگر شما کالاهای فیزیکی می فروشید، باید چگونگی تحویل آنها را هم در نظر بگیرید. لازم است راه حلی قابل اطمینان و مقرون به صرفه پیدا کنید که معمولا شامل استفاده از خدمات پستی یا پیک می باشد. باید در نظر داشت همیشه تحویل دهندگان و گزینه های متفاوتی وجود دارند و لازم است یک یا ترکیبی از چند گزینه را انتخاب کنید که به بهترین شکل با تجارت شما سازگار باشد و هر آنچه را که لازم دارید، فراهم نماید. برای مثال، آیا نیاز دارید که آنها محصولات را برای شما جمع آوری کنند، یا مایل به ارائه خدمات رهگیری بسته و بیمه می باشید؟

همچنین لازم است مسأله بسته بندی محصولات را نیز در نظر بگیرید. در اینجا نیز باید به دنبال راه حلی مقرون به صرفه باشید اما نباید پارامترهای مهم دیگر را نادیده بگیرید برای مثال تأثیری که نوع بسته بندی انتخابی شما بر مشتری و همچنین سازگاری و تاثیر آن بر محیط زیست دارد. بعضی از شرکت های واسطه امکان ارائه خدمات بسته بندی و تحویل را نیز برای شما فراهم می کنند. برای مثال آمازون سرویسی به نام بسته بندی و تحویل ارائه می کند، که عملیات تحویل کالا از فروشنده، بسته بندی و تحویل آن به مشتری را برای شما انجام می دهد.

فروشگاه های آنلاین بزرگ به خرده فروشان و فروشندگان شخصی امکان می دهند که بدون راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی مجزا، محصولات خود را به فروش برسانند. این فروشگاه ها به کاربران اجازه می دهند که محصولات خود را روی آنها معرفی کرده و در ازای دریافت حق الزحمه و کمیسیون آنها را بفروشند.

شاید در نگاه نخست، به نظر برسد که فلسفه وجودی چنین امکانی در فروشگاه های اینترنتی بزرگ همچون آمازون و eBay، سود مشترک برای دو طرف باشد. از دیدگاه صاحبان تجارت الکترونیک، محصولات آنها بیشتر در معرض نمایش قرار می گیرند و فروشگاه های آنلاین بزرگ از تنوع محصول گسترده تری برخوردار می شوند بدون آنکه لازم باشد موجودی انبار خود را افزایش دهند.

در بازبینی دقیق تر، مسأله منافع مشترک همچنان باقی می ماند اما واقعیت اندکی متفاوت است و فروش بر روی فروشگاه های آنلاین بزرگ و مطرح مزایا و معایب خاص خود را دارد.

1- افزایش فروش
مزیت اصلی فروش بر روی فروشگاه های آنلاین بزرگ نظیر آمازون یا eBay مقیاس حضور آنلاین آنها می باشد. آمازون به تنهایی در ماه نزدیک به 85 میلیون بازدیدکننده دارد. بدیهی است که تعداد بازدیدکننده بیشتر منجر به میزان فروش خواهد شد. طبق آمار ارائه شده توسط آمازون، فروشندگان از زمان پیوستن به فروشگاه اینترنتی آمازون، افزایش به طور متوسط 50 درصدی در فروش خود را گزارش نموده اند.

2- کشف مشتری

هیچ کدام از بازدیدکنندگان آمازون یا ای بی به دنبال فروشگاه شما نیستند. این بسیار هم طبیعی است چون شما به اندازه ی آنها بزرگ نیستید. اما ممکن است محصولات شما را جستجو یا کشف نمایند. در واقع محصولاتی را می بینند که ممکن است در غیر این صورت هرگز کشف نکنند یا آنها را از رقبای شما خریداری نمایند.

3- زیر ساخت فروشگاه آنلاین

قدرت بازارگاه ها در ارقام مربوط به آنها نهفته است. این مسأله به همان اندازه که برای مثال های دنیای واقعی نظیر بازارهای مزرعه، مجتمع های خرید و پارک های خرده فروشی غذا درست است برای فروشگاه های آنلاین نیز صادق است. جنبه تنوع و جامع بودن یک فروشگاه آنلاین، مشتریان بی شماری را جذب می کند که این نوع تجربه خرید را ترجیح می دهند. فروشگاه های آنلاین بزرگ همچنین امکان پرداخت آسان و خدمات پشتیبانی بسته بندی و تحویل را فراهم کرده و تجربه خرید بی نقصی برای خریدار ایجاد می نمایند.

از مزایای دیگر استفاده از سایت های واسطه می توان به راه اندازی یک تجارت الکترونیک با هزینه پایین یا بصورت رایگان، مدیریت و معرفی محصولات به شیوه ای مستقیم و مشخص اشاره نمود.

1- برند
سودآوری در تجارت الکترونیک ریشه در تکرار خرید از سوی مشتریان و فروش بیش از یک محصول به آنها دارد. هنگامی که شما روی آمازون محصولات خود را می فروشید به منبع بالقوه و عظیم ترافیک بازدیدکنندگان دست پیدا می کنید، اما برند شما هیچ جایگاهی نخواهد داشت. شما فرصتی برای پیاده کردن استراتژی های فروش ترغیبی خود در مورد بازدیدکنندگان ندارید و این فرصت عملا در اختیار آمازون می باشد.

اعتماد ناشی از رضایت یک مشتری متوجه آمازون می شود و شما به ندرت از آن بهره مند می گردید. مشتریان می دانند که خرید روی آمازون بی دردسر خواهد بود، اگر لازم باشد سفارش به هر دلیل مرجوع شود، فرایند خدمات مشتری قدرتمند آمازون برای کمک کردن به مشتری آماده است. حتی اگر شما فروشنده کالاها باشید و خدمات حمل را انجام دهید mindshare(آگاهی مشتری نسبت به یک محصول یا برند) مشتری متعلق به آمازون خواهد بود.

2- کمیسیون فروشگاه های بزرگ

ساختار قیمت گذاری بازارگاه های مطرح غالبا به گونه ای است که برای محصولاتی با سود کم مناسب نمی باشد زیرا اگر چه راه اندازی خط فروش بر روی فروشگاه مطرح به صورت بالقوه می تواند فروش شما را افزایش دهد، اما شما را در معرض پرداخت هزینه قابل توجه دیگری قرار می دهد. کمیسیون آن فروشگاه. کمیسیون اغلب فروشگاه های مطرح بصورت درصدی از هر فروش محاسبه می شود و می تواند از سایتی به سایت دیگر حتی از دسته ای به دسته دیگر تغییر نماید. علاوه بر کمیسیون هر فروش، معمولا لازم است هزینه اشتراک نیز پرداخت نمایید . برای مثال هزینه اشتراک سالیانه در سایت آمازون در حدود 15,000,000 ریال می باشد.

بنابراین در عمل، سود شما از هر فروش روی بازارگاه های بزرگ معمولا در حدود 40% می باشد و در چنین شرایطی با در نظر گرفتن توان چنین فروشگاه هایی اگر آنها تصمیم بگیرند محصول شما را انبار کنند، شما از لحاظ قیمت و خدمات توان رقابت با آنها را نخواهید داشت.؟

3- زیرساخت بازارگاه های آنلاین

اگرچه زیرساخت بازارگاه های اینترنتی مزایای بی شماری دارد، اما می تواند همانند چاقوی دو لبه عمل نماید. لازم است به خاطر آورید که بازارگاه ها نه برای کمک به شما بلکه برای منافع خودشان وجود دارند و تمایل دارند که تمرکز بر روی محصولات باشد نه فروشندگان و این بدان معناست که ممکن است تا اندازه ای درجه حضور برند شما و میزان ارتباط شما با مشتریان را محدود کرده و به شما دیکته کنند که چه محصولاتی می توانید یا نمی توانید بفروشید.

بررسی ها نشان می دهد که دو سوم سفارشات آمازون از طرف مشتریان تکراری می باشند. در حقیقت آمازون صاحب این فروشگاه می باشد و روابط خود را با مشتریان حفظ می نماید تا آنها دوباره بازگشته و محصولات آمازون را خریداری نمایند. بنابراین تنها زمانی مشتری پیشنهاد شما را پیدا کرده و در نظر می گیرد که در جستجوی محصولی است که در انبار آمازون وجود ندارد زیرا آمازون صاحب حقیقی رابطه با مشتری می باشد. برای مثال اگر مشتریان برای نخستین بار روی آمازون خرید کنند، شما به طور مشخص طبق مفاد و شرایط خدمات آمازون از ارتباط با آنها منع می شوید.

اگر شما از خدمات بسته بندی و تحویل توسط آمازون استفاده کنید، که در آن آمازون عملیات حمل سفارشات را انجام می دهد، هیچ چیز درباره مشتری نمی دانید و تنها شاهد جریان سود خود خواهید بود و آمازون صاحب اطلاعات مربوط به مشتری و ارتباط با وی خواهد بود.

اگر شما موفق باشید، آمازون با شما رقابت خواهد کرد. آمازون از بازرگانان واسطه استفاده می کند تا محصولات خاصی را که خود مایل به انبار کردن آنها نیست، فراهم نمایند و حداکثر دامنه انتخاب را ارائه کنند. اما اگر خط محصول شما فروش خوبی داشته باشد در حقیقت شما به آمازون اعلام کرده اید محصول بعدی که باید انبار نماید چیست و این بخشی از استراتژی بازارگاه های مطرح می باشد. در حقیقت بازرگانان به آمازون کمک می کنند که فرصت ها و گروه های جدیدی را که می توانند سودآور باشند، شناسایی نماید.

و بنابراین همیشه این احتمال وجود دارد که بازارگاه های بزرگ پس از شناسایی محصولات محبوب، خود اقدام به انبار کردن و فروش آنها نمایند.

4- هماهنگ سازی موجودی انبار

یک بازارگاه در اصل دومین پایگاه فروش شما می باشد که در بعضی موارد نمی تواند با منبع اصلی فروش شما هماهنگ شود. در حالیکه هر دو آنها، یعنی بازارگاه و پایگاه اصلی فروش شما، از یک جا موجودی انبار را کم می کنند، اما با هم هماهنگ نمی باشند که این مساله باعث می شود فهمیدن سطح انبار بدون بررسی دستی، چالش برانگیز گردد. خوشبختانه اپلیکیشن هایی وجود دارند که به شما کمک می کند سفارشات از چندین منبع را تنظیم کرده و مطمئن شوید که موجودی انبار شما هماهنگ باقی می ماند.

با توجه به محاسن و معایب ذکر شده شاید بتوان نتیجه گیری کرد که هرچند که این روش بسیار ساده، کم مسئولیت و راحت خواهد بود، اما این نوع فروش بر روی بازارگاه های آنلاین واسطه، راهکار ایده آلی برای تمامی کسب و کارها نمی باشد زیرا اگر شما خط فروش خود را به این شکل راه اندازی نمایید، ممکن است تمایل داشته باشید که فروش را از روی وب سایت خود نیز پیگیری کنید.

گردآوری و ترجمه : تحریریه انتشارات منظومه نگاران
منبع: سایت sample

موضوع : طراحی فروشگاه اینترنتی,
برچسب ها : فروش محصولات بر روی فروشگاه های اینترنتی,

+ نوشته شده در 1396/12/8ساعت 10:31 توسط emami | تعداد بازديد :16 |

عناوين مطالب پربازدید
استراتژی های ضروری در طراحی فروشگاه اینترنتی
مقدمه ای بر سیستم وب
معرفی چند پلاگین برای بهبود طراحی سایت وردپرس
بررسی 5 تکنولوژی جدید در فروشگاه های اینترنتی
معرفی برترین ابزار های سئو وب سایت
اصول طراحی سایت مسطح
طراحی سایت هتل
فروش محصولات بر روی فروشگاه های اینترنتی
نکات طراحی فروشگاه اینترنتی موفق
طراحی وب سایت اداری