X
تبلیغات
طراحی وبسایت | طراحی فروشگاه و اپلیکیشن

پيشرفت تکنولوژي باعث شده که گوشي‌هاي موبايل بخشي جدا‌نشدني از زندگي‌مان باشد. با وجود فروشگاه‌ها و بازارهاي اپليکيشن، هم اکنون اين امکان فراهم گرديده تا به‌راحتي بتوانيم اپليکيشن‌هاي مورد نياز و مورد علاقه‌مان را در زماني کوتاه جستجو و دانلود کنيم. صرف نظر از پيشرفت تکنولوژي، بسياري از شرکت‌ها در تلاشند تا يک برند معتبر در صنعت مربوط به خود ايجاد کنند.

 ارتقاي يک اپليکيشن موبايل شايد به آن سادگي که تصور مي شود نباشد. در طراحي اپليکيشن موبایل اين نکته حائز اهميت است که شرايطي را فراهم کنيم تا مشتريان و مخاطبان‌مان، تجربه‌‌کاربري خوبي را موقع استفاده اپليکيشن ما داشته باشند.

در زير به نکات مهمي اشاره مي‌کنيم که در طراحي اپليکيشن بايد مورد توجه قرار گيرند :

سادگي

اولين و مهم‌ترين مسئله که بايد در طراحي يک اپليکيشن به آن توجه داشته باشيد، سادگي کار براي مشتري است. فضاي اپ شما نبايد به گونه‌اي پيچيده باشد که مشتري را از مطالب اصلي و مهم برنامه منحرف کند. ويژگي‌هاي بسيار زياد مخصوصا در محيط اصلي برنامه، مي تواند براي مشتري گيج کننده باشد، پس تا حد امکان از آن ها پرهيز کنيد.

تناسب موضوع

يکي از مهم‌ترين فاکتورهايي که نقش کليدي را در ارائه يک تجربه‌کاربري فوق‌العاده به کاربر بازي مي‌کند، تناسب اپ شما با موضوع فعاليت شرکت يا سازمان است. اپليکيشن شما بايد بازديد‌کنندگان و مشتريان‌تان را هدف‌گيري کند و بهانه‌اي براي کاربران ايجاد کند که از برنامه استفاده کنند. علاوه بر اين، يک اپليکيشن مناسب، اطلاعات صحيح و جامعي را در مورد سازمان و فعاليت‌هاي سازمان در اختيار کاربران قرار مي‌دهد و به آن‌ها کمک مي‌کند تا با نوع تجارت شما آشنا شوند.

تحقيق و توسعه اپليکيشن در مورد اطلاعاتي که در اختيار کاربران قرار مي‌دهيد، يکي از کليدهاي موفقيت شماست. بنابر اين مهم است که قبل از شروع به طراحي اپليکيشن، تحقيقاتي جامع در اين زمينه داشته باشيد.

بهينه‌سازي

بهينه‌سازي يک اپليکيشن موبايل براي توسعه‌دهندگان کار سختي به نظر مي‌رسد. دليل آن است که اقدامات متعدد و گوناگوني بايد صورت گيرد تا يک اپليکيشن را ساده و کاربر‌پسند کنيم. در اين راستا بهينه‌سازي اپ يک فاکتور مهم براي خلق يک شاهکار اپليکيشني است. اپليکيشن شما بايد به گونه‌اي طراحي شود که بتواند به آساني و در کمترين زمان، اطلاعات مورد نياز را به مخاطب منتقل کند.

مهندسي رابط کاربر براي موفقيت در ساخت اپليکيشن، رابط کاربري نقش تعيين‌کننده‌اي را ايفا مي کند. بنابر اين، اپ سازمان بايد در مسيري قرار گيرد که نگاه کاربران را به خود جلب کند. در نتيجه توسعه‌دهندگان، بايد جوانب مختلف را در طراحي اپليکيشن در نظر داشته باشند تا با ايجاد جذابيت بصري باعث جذب کاربر شوند.

کارايي

هيچ کس دوست ندارد از اپليکيشني استفاده کند که عملکردي کند دارد، گر چه مواردي وجود دارد که از کنترل توسعه‌دهندگان و برنامه‌نويسان اپليکيشن خارج است. اما با پيشرفت دنياي اپليکيشن، کاربران اين امکان را پيدا کرده‌اند که از اپ‌هايي با سرعت بالا استفاده کنند. همچنين گرافيک برنامه‌ها به طوري طراحي مي‌شوند که فضاي کمتري را در حافظه موبايل به خود اختصاص دهند.

 بنابراين زماني که تصميم به ساخت يک اپليکيشن موبايل مي‌گيريد، بايد مواردي که در بالا ذکر شد را مدنظر قرار دهيد. با تلفيق اين فاکتورها، اپ‌هايي طراحي مي کنيد که کاربر‌پسند بوده و کاربران و مخاطبين بسياري را به خود جذب مي کنند.


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
12:08

طراحی سایت ریسپانسیو (Responsive Web Design) اصطلاحی می باشد برای سایت هایی که ظاهرشان برای مشاهده مطلوب در تمامی اندازه های صفحه نمایش ها مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها تغییر می کند تا با آنها سازگار شود و به خوبی لپ تاپ ها و کامپیوتر های شخصی دیده شود. برای همین است که گاهی اوقات به این نوع طراحی سایت "طراحی وب تطبیقی" , "RWD" و یا "طراحی وب سیال" گفته می شود. وب سایت هایی که به صورت ریسپانسیو ساخته نمی شوند با صفحه نمایش های مختلف انطباق پیدا نمی کنند و به همین دلیل مشاهده و حرکت آنها روی دستگاه های کوچک مشکل می باشد.


با همه گیر شدن این نوع طراحی، وب سایت های در حال ساخت می توانند با استفاده از روش های طراحی ریسپانسیو، نیاز به طراحی وب سایت مجزا برای تلفن همراه را از بین ببرند. با گرفتن چنین تصمیمی در طراحی ریسپانسیو وب سایت باعث افزایش تجربه کاربر در فروش بیشتر و تعامل با مشتریان می شود که این از ناامید نشدن مشتریان بالقوه از متن کوچک و حرکت و ناوبری تقریبا غیر ممکن در گوشی های موبایل به دست می آید.


طراحی وب سایت ریسپانسیو با استفاده از یک اسکریپت کار می کند که اندازه صفحه نمایشی را که وب سایت در آن دارد دیده می شود را مشخص می کند. این اسکریپت می تواند هر دستگاهی را چه یک گوشی هوشمند, تبلت و یا یک لپ تاپ باشد را تشخیص دهد و سپس با استفاده از CSS سایت را در اندازه و فرمت مناسب نمایش دهد.

تصاویر در جاهایی که نیاز است با صفحه نمایش های کوچکتر سازگار شوند کاهش می یابند و متن بزرگ می شود و منو ها به جای سیستم قرارگیری افقی به یک سیستم کشویی عمودی تغییر می کنند.



  

responsive طراحی سایت 


مزایای استفاده از این نوع طراحی نسبت به داشتن یک نسخه جداگانه موبایلی از سایت عبارتند از:

 زمانی که وب سایت خود را آپدیت یا به روز رسانی می کنید، برای تمامی دستگاه ها به روزرسانی می گردد.

 سایت های ریسپانسیو در تمامی صفحه نمایش ها به درستی نمایش داده می شود. گاهی اوقات سایت های نسخه موبایلی وقتی در تبلت ها دیده می شوند کوچکتر از اندازه ایده آل دیده می شوند ولی در سایت های ریسپانسیو این مشکل وجود ندارد.


بیشتر شرکت های طراحی وب سایت، هر دو نوع طراحی وب سایت نسخه موبایل و طراحی وب سایت ریسپانسیو را ارائه می دهند. با تکنیک های طراحی سایت ریسپانسیو که روز به روز در حال پیشرفت و بهبود هستند، به نظر می رسد که دلیل موجهی برای طراحی وب سایت نسخه تلفن موبایل وجود ندارد مگر اینکه شما بازار متفاوتی برای کاربران موبایل نسبت به کاربران لپ تاپ و تبلت در نظر داشته باشید.


 به عنوان مثال، یک رستوران فست فودی ممکن است برای اشخاص در حال حرکت پیشنهاد های ویژه لحظه ای و فوری داشته باشد ولی برای کاربران لپ تاپ منوی رستوران و تبلیغات آینده را نشان دهد. هر چند در اغلب موارد یک وب سایت برای تمام کاربرانش یک شکل اطلاعات را تهیه و نمایش می دهد و در نتیجه یک طراحی ریسپانسیو بهترین انتخاب است.


طراحی وب ریسپانسیو آینده وب سایت ها و شرکت هایی است که در حال حاضر سایت هایشان را بدون این ویژگی می سازند و زمانی که متوجه اشتباهی که کردند بشوند مجبور می شوند که حداکثر تا دو سال آینده مجددا هزینه طراحی وب سایت جدید دیگری را بپردازند. توصیه می شود که شرکت ها قبل از ارتکاب این اشتباه و شروع طراحی هر وب سایت جدیدی حتما درباره هزینه و قدرت طراحی سایت تطبیقی تحقیق نمایند. 


امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
12:08

با توجه به پیشرفت روز افزون اینترنت در کشورمان شاهد گسترش طراحی وب سایت ها و اپلیکیشن های موبایل مختلف هستیم. طراحی سایت در استان تهران به دلیل وجود کسب و کار های وابسته به دنیای اینترنت از ملزومات اغلب کسب و کار ها به حساب می آید. در ادامه به معرفی استان تهران و شغل طراحی سایت تهران می پردازیم.

معرفی تهران

پیشینه شکوفایی تهران به سال ۱۷۸۸ میلادی بر می گردد. زمانی که آقامحمدخان قاجار آن را به عنوان پایتخت انتخاب کرد. در زمان رضاشاه پهلوی سریع تر گسترش یافت و افراد زیادی را از استان‌های  اطرافش به خود جذب کرد. ساکنان اصلی تهران، گروه‌های فارسی‌زبان بودند، اکنون اقوام مختلفی در این شهر ساکن اند. اکثر مردم در این شهر، زبان فارسی با لهجه تهرانی دارند. دیگر گروه‌های ساکن در تهران عبارتند از کرد، لر، آذربایجانی، گیلک،  مازندرانی، ارمنی و عرب. تراکم جمعیت در تهران بین ده‌ هزار و هفتصد تا بیش از یازده هزار نفر در هر کیلومتر مربع می باشد که بر اساس آمار، بیستمین شهر پرتراکم جهان است.

شهر تهران در شمال ایران، در کوهپایه‌های جنوبی رشته‌کوه البرز در حد فاصل طول جغرافیایی ۵۱ درجه و ۲ دقیقهٔ شرقی تا ۵۱ درجه و ۳۶ دقیقهٔ شرقی، به طول تقریبی ۵۰ کیلومتر و عرض جغرافیایی ۳۵ درجه و ۳۴ دقیقهٔ شمالی تا ۳۵ درجه و ۵۰ دقیقهٔ شمالی به عرض تقریبی ۳۰ کیلومتر گسترده شده‌است. ارتفاع شهر در بلندترین نقاط شمال به حدود ۲۰۰۰ متر و در جنوبی‌ترین نقاط به ۱۰۵۰ متر از سطح دریا می‌رسد. تهران از شمال به نواحی کوهستانی، و از جنوب به نواحی کویری منتهی شده، در نتیجه در جنوب و شمال دارای آب و هوایی متفاوت است. نواحی شمالی آب و هوای سرد و خشک و نواحی جنوبی آب و هوای گرم و خشک دارند.

وضعیت اقتصادی استان تهران

تهران به عنوان مهم ترین شهر اقتصادی کشور محسوب می شود. قیمت زمین ها در برخی مناطق این استان بسیار بالا بوده و جزء گران قیمت ترین زمین های دنیا نیز به حساب می آید. تهران به دلیل این که پایتخت ایران است زودتر از شهر های دیگر با معماری مدرن جهان آشنا گردید و از این نظر نیز پیشرفت زیادی داشته است. در این استان کاخ های متعددی وجود دارند که اغلب آن ها در زمان قاجار و ناصرالدین شاه ساخته شده اند. در استان تهران شرکت های بزرگی در زمینه های مختلف در حال فعالیت هستند و زمینه کاری برای شاغلان در رشته های مختلف از جمله IT در این شهر بسیار مناسب می باشد.

توجه به کسب و کار های نوین و اینترنتی از جمله مهم ترین عواملی است که در استان تهران مورد توجه مردم قرار گرفته است. با توجه به این که روز به روز کسب و کار های فیزیکی در حال نابود شدن هستند و جای خود را به دنیای اینترنت می دهند که به همین دلیل شاهد رقابت سنگین تر وب سایت های مختلف خواهیم بود. 

اهمیت طراحی سایت استان تهران

با توجه به اینکه تهران پایتخت کشور ایران است، دارای جمعیت زیادی می باشد. مردم این شهر در زمینه های مختلفی مشغول کسب و کار هستند که استفاده از نرم افزار های فروشگاه اینترنتی و وب سایت اینترنتی می تواند به آن ها کمک بسیاری نماید. همچنین استفاده از اصول سئو و بهینه سازی از صرف کردن بسیاری از هزینه های سنگین تبلیغاتی برای شرکت ها جلوگیری خواهد کرد.
بسیاری از مردم قبل از مسافرت کردن به تهران قصد دارند از مراکز توریستی و تفریحی و مراکز خرید شهر تهران اطلاعاتی کسب کنند و یا می خواهند برای سکونت خود هتل یا سوئت رزرو کنند و یا قصد سفارش آنلاین غذا دارند؛ بنابراین طراحی وب سایت مناسب می تواند به آن ها کمک زیادی نماید. بسیاری از افراد با استفاده از وب سایت برای کسب و کار خود توانسته اند کار خود را گسترش دهند. هتل ها، مراکز اقامتی، مراکز آموزشی، مراکز توریستی و گردشگری و مراکز فروش از جمله مهم ترین مراکزی هستند که می توانند برای افزایش مشتریان خود از یک وب سایت اختصاصی بهره گیرند. این نکته را به خاطر داشته باشید که موفقیت وب سایت شما در گرو استفاده از تیمی متخصص و تلاش خواهد بود.

چرا طراحی سایت واکنش گرا؟

امروزه چیزی که کاملا مشخص است، استفاده بسیار بالای مردم از تلفن های هوشمند و تبلت ها می باشد. نتایج تحقیقات اخیر مشخص نموده است که اغلب مردم تمایل به استفاده از تلفن های همراه به جای کامپیوتر ها برای وب گردی و انجام کار های اینترنتی خود دارند. حال تصور کنید شما یک وب سایتی طراحی کرده اید که واکنش گرا نیست. چه روی خواهد داد؟ 

طبق بررسی های اخیر متخصصان مشخص شده است که سایت هایی که ریسپانسیو یا واکنش گرا نیستند و از رابط کاربری خوبی در این زمینه برخوردار نیستند در حدود نیمی از بازدید کنندگان خود را از دست داده اند که این موضوع به خوبی اهمیت بالای طراحی سایت های واکنش گرا را نشان می دهد.

شرکت طراحی سایت در استان تهران

شهر تهران به واسطه این که پایتخت کشور محسوب می شود و اغلب سرمایه داران بزرگ کشور در این شهر در حال رفت و وامد هستند و همچنین از نظر تکنولوژی نیز نسبت به استان های دیگر پیشرفت بیشتری داشته، در آن زمینه سرمایه گزاری و کار برای بسیاری از شرکت های طراحی سایت و فروشگاه های اینترنتی فرآهم آمده است. توجه به سوابق کاری شرکت و بهره گیری از متخصصان در زمینه طراحی سایت از جمله موارد مهمی است که مشتریان بایستی به آن توجه داشته باشند. شرکت طراحی سایت نوپرداز با بهره بردن از کادری مجرب و حرفه ای آماده  ارائه خدمات ویژه و تخصصی در زمینه های طراحی وب سایت ، طراحی فروشگاه های اینترنتی، طراحی اپلیکیشن های موبایلی و سئو و بهینه سازی وب سایت توسط موتور های جستجو آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز در استان تهران می باشد.

تهران



امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
14:07

امروزه سلیقه مردم به گونه ای تغییر کرده است که ترجیح می دهند بیشتر در وب سایت های جذاب و کاربردی ماندگار باشند، تا وب سایت های با محتوا نامناسب و بی فایده. بنابراین طراحی سایت ها باید به گونه ای باشد که سبب نارضایتی و گیج شدن کاربران نشود. مثلا شما اگر به سایت های حرفه ای دنیا مانند آمازون و ebay نگاه کنید، خواهید دید که این وب سایت ها هم از زیبایی ظاهری خوبی برخوردارند و هم در عین حال که حاوی اطلاعات بسیار زیادی هستند اما از طریق منو های ناوبری مناسب، دسته بندی های دقیق و ایجاد امکان جستجو محصولات توسط کاربران از گیج شدن مشتریان و بازدید کنندگان جلوگیری نموده اند. شاید این سخن بیل گیتس مهم ترین عمال در طراحی سایت جذاب باشد: محتوا پادشاه است.

استفاده از خلاقیت و تجربه در زمینه طراحی سایت یکی از مهم ترین عوامل موفقیت شما برای طراحی وب سایتی جذاب خواهد بود.  اگر در زمینه طراحی سایت از اطلاعات زیادی برخوردار نیستید سعی کنید با افراد حرفه ای و متخص در این زمینه مشورت نمایید و از تجربه و قدرت خلاقیت آن ها در این زمینه بهره ببرید. اما به راستی چه عواملی برای طراحی سایتی جذاب بیشترین تاثیر را دارند؟

ویژگی وب سایت های جذاب

  • استفاده از تصاویر و فایل های بصری جذاب و کاربر پسند
  • برگزاری مسابقات آنلاین
  • ایجاد انجمن و فضای مباحثه کاربران و بازدید کنندگان
  • طراحی رابط کاربری مناسب
  • استفاده از مطالب مرتبط و مربوط به موضوع سایت
  • بهره گیری از طراحان حرفه ای و طراحی دیزاین زیبا
  • استفاده از طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو در طراحی سایت

شرکت نوپرداز مفتخر است با استفاده از کادری با تجربه و حرفه ای در زمینه طراحی وب سایت و اپلیکیشن های موبایل شما را در این امر یاری نماید. شما می توانید برای ثبت درخواست طراحی سایت هتل یا هر گونه سوال و مشاوره رایگان در این مورد از طریق لینک تماس با ما اقدام نمایید.


امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
14:06

یک سوال ساده، یک وب سایت چیست؟ در توضیح ساده ، وبسایت یک دامنه واحد است که از صفحات وب مختلفی تشکیل شده است. همه ما باید امروزه مزایای یک وب سایت را بدانیم، اما با تعجب باید بگویم بیشتر افراد نمی دانند مزایایی که طراحی وب سایت می تواند برای کسب و کار آنها فراهم کند را نمی دانند و بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها دارای وب سایت و حضور آنلاین نیستند .

وب سایت ها چگونه به معرفی شرکت و کسب و کار من کمک می کنند ؟

اگر کسب و کار دارید و یک وب سایت ندارید، فرصت های عالی برای گسترش کسب و کارتان را از دست می دهید. یک وبسایت میتواند برای انجام بسیاری از استراتژیهای بازاریابی مختلف برای کمک به رشد کسب و کار شما استفاده شود.

به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما باید بدانید مشتریان شما کجا هستند. اما اگر مشتریان کسب و کار شما را می شناسند و در مورد آنچه شما ارائه می کنید آگاه هستند ، اما نمی توانند به شما برسند ؛ شما این مشتریان را از دست خواهید داد . این یکی از خطراتی است که شما با نداشتن وب سایت برای کسب و کار خود ایجاد می کنید .

وب سایت ها چگونه به معرفی شرکت من کمک میکنند ؟

وب سایت ها چگونه به معرفی شرکت من کمک میکنند ؟

مزایای دیگر داشتن یک وب سایت شرکتی و تجاری چیست؟

  1. وب سایت های تجاری مقرون به صرفه تر هستند .

شما دقیقا می دانید که وب سایت شما چه مقدار هزینه بر است و یا چقدر  هزینه خواهد داشت . از سوی دیگر در فروشگاه ها هزینه های غیر معمولی رخ می دهد که می تواند به کسب و کار شما آسیب بزند مانند سرقت ، کارکنان اضافی و …

۲٫ قابل دسترس بودن در ساعات مختلف از ویژگی های وب سایت هاست .

وب سایت شما و حساب های رسانه های اجتماعی آن ۲۴ ساعت از هفت روز هفته و در ۳۶۵ روز سال در دسترس هستند . تصور کنید که می خواهید از یک فروشگاه کالایی بخرید. شما تمام تلاش های لازم برای رفتن به فروشگاه را انجام می دهید، اما هنگامی که به آنجا می روید، بسته شده است. شما فقط یک فروشگاه دیگر پیدا خواهید کرد که به راحتی قابل دسترسی است.

از آنجا که وب سایت شما در تمام طول روز کار می کند،مشتریان می توانند به راحتی از کافی شاپ، مبل یا تخت خود استفاده کنند و  به وب سایت و خدمات شما دسترسی داشته باشند.

۳٫ استفاده از  وب سایت در هر مکان راحت است .

رانندگی به دنبال یافتن فروشگاه های مختلف که در دسترس هستند برای خرید، راحت تر است یا نشستن در مبل راحتی در خانه و خرید محصولات ؟ پاسخ کاملا واضح است ،کسب و کارهای هوشمند این واقعیت را درک می کنند و در نتیجه وبسایت خود را برای ساخت محصولات و خدمات گونه ای طراحی می کنند تا مشتریان بالقوه بتوانند برای محصولاتی که می خواهند خرید کنند.

۴٫ اعتبار بخشیدن به کسب و کارتان

با طراحی سایت حرفه ای، به کسب و کارتان فرصت دهید تا به مشتریان بگویید چرا باید به شما اعتماد کنند و توصیفات و حقایق را برای حمایت از این فرصت ها بیان کنید . باور داشته باشید یا نه ؛ اکثر مردم قبل از خرید برای بررسی اعتبار شرکت و کسب و کار ابتدا به اینترنت  مراجعه می کنند و در مورد محصول یا سرویس به جست و جو می پردازند. هنگامی که شما خدمات یا محصول خوب را ارائه می دهید، نظر مثبت گوگل در مورد کسب و کار شما گسترش می یابد.

مردم وقتی به یک تجارت و کسب و کار اعتماد می کنند که با آن کاری انجام دهند . با استفاده از وب سایت ، شما می توانید به طور مداوم در خدمت مصرف کنندگان آنلاین باشید و اعتبار خود را به عنوان صاحب کسب و کار افزایش دهید .

۵٫ فروش بیشتر با طراحی وب سایت

بدون فروش و یا فروش کمتر از چیزی که خرج کرده اید ، کسب و کار شما شکست خورده است ، با داشتن وب سایت آنلاین شما اجازه فروش محصولات یا خدمات خود را ۲۴ ساعته به هر کسی و بدون هیچ محدودیتی خواهید داشت . به طور خلاصه چیزی که در سراسر جهان قابل مشاهده است به این معنی است که شما احتمال بیشتری برای به دست آوردن مشتری بیشتر خواهید داشت. مشتریان و بازدید کنندگان بیشتر ، فروش بیشتری را به وجود می آورند.  و فروش بیشتر موجب شادتر شدن شما و سهامداران شما خواهد شد!

وب سایت ها چگونه به معرفی شرکت من کمک میکنند ؟

وب سایت ها چگونه به معرفی شرکت من کمک میکنند ؟

۶٫ بازار یابی

داشتن یک وب سایت و استراتژی حضور آنلاین، شما را قادر می سازد تا کسب و کار خود را به صورت آنلاین سازماندهی کنید . تعداد زیادی استراتژی های بازاریابی وجود دارد که شما می توانید برای تبلیغ و کسب و کار خود استفاده کنید. تمام راهبردهای بازاریابی آنلاین اثبات شده اند که موثر هستند. به نظر شما کدامیک از موارد بازاریابی آنلاین با کسب و کار شما همخوانی دارد ؟  با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در مورد بهترین بازاریابی برای کسب و کار شما راهنمایی کنیم .

 

 در آخر داشتن وب سایت برای صاحبان کسب و کار ضروری است .

برای هر کسب و کار داشتن یک وب سایت لازم است. از وب سایت های حرفه ای مزایای بیشتری را می توانید به دست آورید نظر خود را در مورد طراحی وب سایت شرکتی به ما بگویید و یا در شبکه های اجتماعی ما را دنبال کنید.


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
11:31

جوملا یکی از ابزار های مهم طراحی سایت است که امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بتوانند وب سایت های قدرتمند و زیبایی را طراحی کنند. ابتدائی ترین نسخه جوملا در سال 2005 منتشر گردید و سپس گروهی از برنامه نویسان شروع به کار کردن روی آن کردند. با استفاده از جوملا می توانید طراحی سایت های خبری، شرکتی، فروشگاهی و غیره را انجام دهید. همچنین وب سایت های بزرگی در دنیا هستند که از این ابزار بهره می برند که از جمله برجسته ترین آن ها می توان به وب سایت مک دونالد و یونیسف اشاره نمود. این ابزار طراحی سایت توسط هزار نفر پشتیبانی می شود و متخصصان آن به صورت شبانه روزی در حال عیب یابی و ارتقاء آن هستند. 

بسیاری از افراد هنگامی که صحبت از ابزار های طراحی سایت می شود، از وردپرس و امکانات آن تعریف می کنند اما باید در نظر داشت که وردپرس و جوملا هر کدام مزیت ها و معایب مخصوص خود را دارند و این بر عهده شما است که بنابر مشخصات وب سایت مد نظرتان از بهترین ابزار استفاده کنید و یا نسبت به کد نویسی اختصاصی برای وب سایت اقدام نمایید.

مزیت های طراحی سایت با جوملا

  • قابلیت توسعه آسان
  • ابزار ها و امکانات متنوع
  • پشتیبانی مناسب
  • استفاده از سبک معماری MVC
  • استفاده از کتابخانه های گسترده

سیستم طراحی سایت جوملا از سال 2005 تا کنون جوایز متنوعی را در بخش های مختلف دریافت نموده است و در حال حاظر هم حدود 3 درصد وب سایت های دنیا با استفاده از جوملا طراحی شده اند که این ها دلایلی برای افزایش قدرت و پر طرفدار بودن این ابزار طراحی سایت است. همچین جوملا در زمینه سئو و بهینه سازی سایت ها نیز ابزار های مختلفی را ارائه داده است تا کاربران با استفاده از آن ها بتوانند وب سایت های خود را به صفحات اول موتور های جستجو انتقال دهند.

همانطور که می دانید برای حرفه ای شدن در هر زمینه نیاز به آموزش های صحیح و تخصصی است. به همین جهت ما در زیر فایل های آموزشی مربوط به طراحی سایت با استفاده از جوملا را قرار داده ایم که توسط برترین متخصصان این حوزه ایجاد گردیده است. 

دانلود فایل 1

دانلود فایل 2


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
11:31

فرمت های ذخیره سازی صفحات وب

صفحات وب تولید شده در محیطهای ویرایش متن با نرم افزارهای طراحی وب سایت را می توان با دو فرمت html و htm ذخیره نمود که هر دو در مرورگرها به یک ش کل نشان داده می شوند و از این نظر تفاوتی میان آنها وجود ندارد با این حال هنگامی که وب سایت را روی سرور وب قرار می دهید تا از طریق اینترنت در دسترس باشد با دو تفاوت جزیی میان این دو فرمت روبرو می شوید:

Image result for web static

  1. برخی سیستم عامل ها مانند Unix و Linux که نصب آنها بر روی سرورهای وب بسیار رایج است از پسوندهای چهار حرفی مانند html پشتیبانی نمی کنند.
  2. چنانچه صفحه اول سایت به دو صورت index.htm و index.html بر روی سرور وب ذخیره شده باشد، هنگامی که نام سایت را در مرورگر وب وارد می کنید، به صورت پیش فرض، index htm نشان داده می شود لذا توصیه می شود برای ذخیره سازی صفحات وب ساخته شده، از فرمت htm استفاده نمایید.

صفحات ایستا و پویا

ممکن است هنگام گشت و گذار در اینترنت و مشاهده وب سایت های گوناگون، در نوار نشانی مرورگر با پسوندهای دیگری غیر از htm و html مواجه شوید که در این میان، فرمت های aspx asp php و jps عمومیت بیشتری دارند. تفاوت این پسوندهای ناآشنا با فرمت هایی مانند htm و html چیست؟ برای پاسخ به این سؤال باید با دو تعریف جدید آشنا شوید: وب سایت های ایستا و وب سایت های پويا. وب سایت های ایستا با استاتیک به آن دسته از وب سایت هایی گفته میشود که میزان تغییر اطلاعات در آنها پایین است و به همین دلیل ساخت آنها با استفاده از چند صفحه وب با فرمت htm و قرار دادن این صفحات بر روی سرور وب انجام می گیرد
در این نوع وب سایت ها، صفحاتی که کاربر مشاهده می کند به صورت مستقیم توسط طراح وب ایجاد شده و تغییر محتوای صفحات فقط توسط طراح امکان پذیر است. برای مثال در وب سایت یک آژانس مسافرتی که حاوی تبلیغاتی در مورد تورها و نیز لیست قیمت های سه ماهه است، صفحات مورد نظر در قالب چند فایل HTML ایجاد و بر روی سرور وب قرار می گیرد و وقتي موعد تغییر لیست قیمت ها رسید، آن صفحه مجددا طراحی شده و با صفحه قبل جایگزین می گردد
در مقابل، وب سایت های دینامیک که گاهی برنامه های کاربردی وب هم نامیده می شوند ساختار پیشرفته تر و منعطف تری دارند. در این وب سایت ها که عموما توسط گروهی متشکل از طراحان و برنامه نویسان تولید می شوند، برای ورود اطلاعات جدید، مدیریت اطلاعات قبلی و نیز ایجاد تغییرات در تعداد و شکل ظاهری صفحات امکانات مجزایی در نظر گرفته میشود. برای مثال وب سایت یک خبرگزاری که روزانه صدها خبر جدید بر روی خروجی می فرستد باید حاوی امکاناتی برای تنظیم سریع ساختار متن و تصاویر خبر، دریافت و مدیریت نظرات کاربران با ایجاد بخش های خبری جدید باشد تا صفحات به سرعت تولید شده و در اختیار کاربران قرار گیرند
در این گونه وب سایت ها که محتوای پویایی دارند اطلاعات که در صفحات مجزا بلکه در پایگاه داده ذخیره می شود و برای بازیابی و نمایش این اطلاعات باید کدهایی به یک زبان برنامه نویسی تحت وب مانند JSP ASP . NET PHP و… نوشته شود. به همین دلیل پسوند صفحات این نوع وب سایتها متناسب با زبانی است که کدهای صفحات بر اساس آن نوشته شده است.
البته ذکر این نکته ضروری است که وقتی پردازش درخواست کار بر روی سرور وب انجام می گیرد نتیجه پردازش در قالب کدهای HTML برای مرورگر فرستاده می شود چون مرورگر غیر از زبان های نشانه گذاری، زبان دیگری را برای نمایش صفحات وب شناسایی نمی کند.


امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
16:43

استفاده از نمونه کار های آنلاین در صفحات وب سایت شما می تواند به شما در جذب مشتریان بیشتر کمک کند و یک ابزار تبلیغاتی ارزشمند محسوب می گردد. صرف نظر از این که شما در حال ایجاد نمونه کارهای طراحی گرافیک یا نمونه کار طراحی وب سایت، هستید، در هر دو مورد اصول مشابهی استفاده می شود، که در ادامه به آن ها می پردازیم. اما در ابتدا سوالاتی وجود دارند که باید به آن ها توجه داشت:

  • چه آیتم هایی در نمونه کار های شما وجود دارند؟
  • روش های توصیف هر مورد از نمونه کارها چگونه است؟
  • آیا در طراحی سایت خود از پلتفرم های انعطاف پذیر و مفید استفاده می کنید؟
  • راه های بهینه سازی نمونه کارها برای بینندگان چیست؟
  • تاکتیک های شما برای ترویج کار چیست؟

شناسایی و اشتراک گذاشتن نمونه کارها

معمولا هنگامی که صحبت از انتخاب مواردی به عنوان نمونه کار می شود، کیفیت حرف اول را می زند. نمونه کارها نباید یک مخزن دیجیتالی از فایل های PSD روی هارد دیسک شما باشد بلکه یک نمایشگاه عمومی از بهترین چیز های شماست.

سعی کنید از نمونه کار های متفاوت در وب سایت خود استفاده کنید، به عنوان مثال به جای نمایش پنج وب سایت که برای پنج شرکت مختلف در زمینه محصولات ورزشی طراحی کرده اید، در وب سایت خود نمونه کار هایی که برای یک بانک یا مرکز تبلیغات یا یک سازمان غیر انتفاعی طراحی کرده اید، قرار دهید. تعادل کيفی و تنوع نمونه کار ها، تعداد کارفرمایان يا مشتريان احتمالی شما را نشان می دهند و موارد زیر را برای شما به دنبال دارد:

  • نشان دهنده استعداد و توانایی ایجاد طرح های زیبا توسط شما است
  • قرار گرفتن در معرض انواع رسانه های بازاریابی و تبلیغاتی

داستان هر نمونه کار را بگویید

نمونه کار طراحی سایت 

نمایش دادن بهترین تصاویر و طراحی های شما با تصاویر و اسکرین شات ها ختم نخواهند شد. شما باید آن چه در طرح های خود به دست آورده اید به بینندگان نمایش دهید. تصور کنید شما صاحب یک هتل هستید که به دنبال یک طراح وب با تجربه در صنعت هتل داری است. با مراجعه به وب سایت های مختلف و مشاهده نمونه کار ها قطعا نمونه کار هایی که به صنعت کاری شما نزدیک تر باشد، نظر شما را بیشتر جلب خواهد کرد.

طراح در کنار هر تصویر باید نمونه کارها، اهداف مشتری و نحوه طراحی آن ها را نیز توضیح دهد. علاوه بر این، یک خلاصه دقیق از نتایج هر پروژه را در وب سایت قرار دهید. 

یک درس! فقط قرار دادن تصاویر نمونه کار ها در وب سایت کافی نیست بلکه شما باید داستان خود را در پشت طرح های خود به مخاطبان خود بگویید. شما مجبور نیستید هر مورد نمونه کارها را به مطالعه موردی تبدیل کنید، اما همیشه باید بیننده را از هدف طراحی و آنچه که برای سازمان مورد استفاده قرار گرفته است، مطلع نمایید. اطمینان حاصل کنید که هر داستان شامل موارد زیر است:

  • نقش شما: آیا کل پروژه را مدیریت کردید یا به عنوان بخشی از یک تیم بزرگ کار می کردید؟ به بینندگان اجازه دهید از سابقه کاری شما مطلع شوند.
  • عملکرد شما: به مشتریان خود بگویید که چگونه به طرحی که در وب سایت شما می بینند رسیده اید. این برای آن ها مشخص می کند که نحوه کار شما با مشتریان چگونه است.
  • معیارهای موفقیت: موفقیت طراحی خود را با چه معیاری اندازه گیری می کنید؟ این  می تواند تعیین کننده این باشد که آیا مشتری از کار با شما راضی خواهد بود یا خیر!

انتخاب پلتفرم مناسب

پلتفرم سایت 

گام بعدی انتخاب یک پلت فرم وب است که جستجو نمونه کار های شما را راحت و لذت بخش می کند. انتخاب پلتفرم شما به مهارت فنی شما بستگی دارد. به طور کلی، سیستم عامل هایی که انعطاف پذیری قابل توجهی در قالب بندی دارند ممکن است نیاز به برخی از دانش های فنی مانند برنامه نویسی HTML و CSS داشته باشند. شما می توانید از پلتفرم هایی که دارای ابزار هایی برای طراحی سایت هستند مانند ورد پرس هم استفاده کنید اما باید توجه داشته باشید که استفاده از این پلتفرم ها به این معنی است که شما کمترین آزادی برای تغییر در نحوه نمایش محصول خود را خواهید داشت.

اگر شما یک طراح گرافیک هستید یا در صنعتی فعالیت دارید که در آن تجربه برنامه نویسی وجود نداشته است، ممکن است یک پلتفرم را بدون نیاز به برنامه نویسی ترجیح بدهید، اما توجه داشته باشید طراحی قالب های اختصاصی به مراتب به خواسته های شما نزدیک تر خواهند بود.

وب سایت خود را بهینه سازی کنید

بهینه سازی سایت 

حتی ارزان ترین و جذاب ترین نمونه کار ها بدون بهینه سازی و انجام اصلاحات ضعیف و ناتوان خواهند بود. با بهینه سازی تصاویر خود و آسان نمودن تماس مخاطبان با شما، می توانید بازدید کنندگان و مشتریان بیشتری را جذب نمایید.

برای بارگذاری تصاویر در وب سایت بایستی به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • تغییر اندازه تصاویر قبل از آپلود آنها به وب: تغییر اندازه تصاویر باید مناسب با قالبی باشد در صفحه وب سایت خود از آن استفاده می کنید. به عنوان مثال افراد به مجبور به بارگذاری چندین هزار پیکسل فقط برای مشاهده یک تصویر بند انگشتی نکنید.
  • عکس ها را فشرده کنید: حتی اگر شما فقط از فایل های jpg و png استفاده می کنید، معمولا می توانید اندازه فایل را بدون تغییر ابعاد تصویر و با همان کیفیت کاهش دهید. به TinyJPG سر بزنید و تصاویر خود را فشرده کنید.

ترویج کار شما

ترویج کار شما نکته کلیدی برای به حداکثر رساندن ارزش تلاش های شما در مراحل قبلی است. یک نمونه کار برای شما ارزشی نخواهد داشت اگر کسی به آن نگاه نکند. یکی از راه های تبلیغ ترویج کار شما این است که عضو انجمن های طراحی آنلاین شوید و دستاوردهای خود را با دیگر طراحان به اشتراک بگذارید. این جوامع به شما امکان می دهند که کارتان را منتشر کنید و نظرات دیگران را دریافت کنید. این یک راه عالی برای ارتباط است و تفسیر دیگران می تواند به بهبود کار شما کمک کند. حداقل باید کار خود را با یکی از سه انجمن طراحی به اشتراک بگذارید که هر کدام چند هزار و یا چند میلیون کاربر را دارند. مهم ترین این انجمن ها عبارتند از : Dribbble ،Behance و DeviantArt.

نتیجه گیری

همان طور که نمونه کارهای طراحی آنلاین خود را ایجاد می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که چه چیزی نمونه کار است و این جا یک موزه برای تمام پروژه های گذشته شما نیست. همچنین این یک طرح کلی است که در آن شما در معرض ایده های جدید قرار می گیرید. این یک ابزار است که شما از آن برای کسب درآمد استفاده می کنید.

برای افراد و سازمان هایی که به دنبال استعداد طراحی هستند، نمونه کارهای آنلاین شما ثابت می کند که شما یک حرفه ای هستید و قادر به ایجاد طرح های زیبا هستید که به مشتریان کمک می کند تا به اهداف کسب و کار خود برسند.


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
13:34

حتی اگر مالک کسب و کار کوچک هستید که علاقه مند به رشد نام تجاری اش نیست، باز هم باید یک وب سایت داشته باشید.

این روزها ساخت یک وب سایت کسب و کار و یا فروشگاه تجارت الکترونیک راحت تر از همیشه امکان پذیر است: پول زیادی را صرف نمی کند، شما لازم نیست بدانید که چگونه کد نویسی یا طراحی وب سایت را انجام دهید ، فروشگاه آنلاین به ساعات کاری خاص محدود نمی شود، و داشتن وب سایت یکی از بهترین ابزار ها برای تبلیغات رایگان است .
داشتن یک وب سایت کسب و کار کوچک صرفا برای فروش کالاها و خدمات شما نیست – بلکه برای ارائه چیزی ارزشمند برای مشتریان بالقوه است.
هنوز مطمئن نیستید که چگونه یک طراحی وبسایت به کسب و کارتان کمک می کند؟

در اینجا ده دلیل که هر کسب و کار موفق به یک وب سایت نیاز دارد، نام می بریم :

۱٫ مشتریان شما این انتظار را از شما دارند.

اگر این تنها دلیل در فهرست بود، باز هم برای ساخت وب سایت کافی بود. شش نفر از ده نفر مصرف کنندگان شما انتظار دارند محتوای آنلاین خود را در مورد کسب و کار تان در وب سایت یا وبلاگتان  ارائه دهید و بیش از نیمی با سر زدن به وب سایت برند ، اطلاعات کافی در مورد محصول به دست می آوردند .
اگر شما یک وبسایت کسب و کار ندارید، مشتریان دیجیتال و آنلاین و به روز در دنیای امروز ممکن است به سراغ رقبای شما بروند .

۲٫ داشتن وب سایت ثبات اجتماعی برای کسب و کارتان را فراهم می کند.

نود درصد از مصرف کنندگان ادعا می کنند که با بررسی های آنلاین تصمیم مبنی بر خرید گرفته اند . از آنجایی که خریداران بالقوه در حال حاضر به دنبال شما هستند ، از جمله روش هایی که برای تحت تاثیر قرار دادن مشتری می توانید به کار برید ، توصیف محصول برای مشتری در وب سایتتان است .

۳٫ شما افکار عمومی و داستان ها راجع به محصول و کسب و کارتان را کنترل می کنید.

درست است که شما نمی توانید کنترل کنید که چه چیزهایی در مورد کانال های رسانه ای شما می گویند، اما می توانید با ایجاد یک داستان و روایت از طریق یک وب سایت کسب و کار بر روی افکار عمومی تاثیر بگذارید.

وب سایت شرکت کمک می کند تا صاحبان کسب و کار ، پیام، ماموریت و شخصیت خود را در مقابل مشتریان خود سریع تر از تبلیغات چاپی و یا بروشور نامه ها منتقل کنند . علاوه بر این، شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، باعث می شود که مطالب خود را به راحتی برای بازدیدکنندگان خود ، منتشر کنید .

چرا شرکت های موفق نیاز به وب سایت دارند ؟

چرا شرکت های موفق نیاز به وب سایت دارند ؟

۴٫ فروش بیشتر با هزینه ی کم

هنگامی که شما طراحی سایت با وردپرس را استفاده می کنید، شرکت خود را در رسیدن به هزاران نفر از مشتریان بالقوه با هزینه ای کمتر از ارسال نامه ، بنر ، بروشور و … یاری می کنید .

۵٫ شما نیازی به برنامه نویسی گسترده یا مهارت های فنی ندارید.

پس از طراحی وب سایت و سفارش طراحی سایت ، تیم طراحی وب افرا وب سایت شرکت شما را آماده خواهد ساخت و از آنجا که وردپرس سیستم آسانی برای مدیریت محتوا دارد شما می توانید به راحتی و با توجه به آموزش های وردپرس سایت وب افرا به مدیریت وب سایت خود بپردازید .

۶٫ رقبای شما همه وب سایت ها برای کسب و کارشان دارند.

مصرف کنندگان به طور معمول برای خرید، تحقیقات و توصیه های وب سایت ها و شبکه های اجتماعی را دنبال می کنند . بنابراین اگر با رقبایتان که در تجارت شما حتما در دهکده جهانی وب فعالیت می کنند ، رقابت نکنید احتمالا ۷۰درصد از مشتریان خود را به سمت رقبا و مارک های دیگر سوق می دهید.

۷٫ هیچ گاه از علامت “بسته است” برای کسب و کارتان استفاده نمی شود .

هیچ کس نمی خواهد در ساعت ۳ صبح کار کند، اما بعضی از مردم دوست دارند بعدا خرید کنند. داشتن یک وب سایت کسب و کار یا فروشگاه آنلاین به این معناست که شما می توانید تمام زمان ها به فروش بپردازید- نه صرفا بین ۹ صبح تا ۹ شب .

فروشگاه آنلاین می تواند به معنای افزایش قابل توجه در فروش باشد ، به ویژه به این دلیل که شما مشتریان بیشتری را بدون محدودیت جغرافیایی پیدا خواهید کرد . ترکیب وب سایت خود با ابزارهای بازاریابی، مانند بازاریابی با ایمیل، به شما در دستیابی به مشتریان جدید کمک می کند و کسب و کارتان را رونق می دهد.

۸٫ کسب کار شما در نتایج جستجوی Google نشان داده می شود.

در نظر بگیرید: ۸۱ درصد از مصرف کنندگان قبل از انجام خرید تحقیق آنلاین انجام می دهند. این بدان معنی است که آنها به گوگل می روند و یک یا چند کلمه کلیدی مانند “بهترین کفش چرمی” را تایپ می کنند. اگر شما برای کسب و کارتان یک وب سایت نداشته باشید، شانس نمایش در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) صفر است. اما اگر شما یک سایت داشته باشید، می توانید آن را برای موتورهای جستجو  بهینه سازی ( شرکت طراحی سایت و بهینه سازی وب افرا به شما کمک خواهد کرد ، کافیست با کارشناسان ما تماس بگیرید .) در نتیجه شانس خود را در افزایش رتبه های بالای نتایج Google و دیده شدن توسط مشتریان بالقوه بیشتری ، مشاهده خواهید کرد .

کلمات کلیدی طولانی ، توضیحات متا و عناوین، فقط برخی از مواردی هستند که می توانید در سایت خود سفارشی کنید تا به بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) کمک کنند.

۹٫ یک مرکز منابع برای کارکنان خود ایجاد می کنید.

علاوه بر کمک به مشتریان، طراحی وب سایت کسب و کار شما نیز می تواند برای کارکنان خودتان مفید باشد.

ایجاد یک صفحه ی آموزش با فیلم های خودآموزی، مواد آموزشی و یا حتی فرم های داخلی برای کمک به کارکنان در یادگیری همه ی چیزهایی که نیاز دارید. ضروری است بنابراین آن را در برنامه های خود بگنجانید .

چرا شرکت های موفق نیاز به وب سایت دارند ؟

چرا شرکت های موفق نیاز به وب سایت دارند ؟

۱۰٫ محصولات و خدمات خود را در وب سایت نمایش خواهید داد .

شما می توانید محصولات خود را نمایش داده و یا خدمات خود را به طور دقیق با تصاویر زیبا ارائه کنید، همچنین شما می توانید آموزش های ویدئویی کوتاه و یا دستورالعمل های PDF را در وب سایت قرار دهید تا مشتریان شما هیچ دلیلی برای رفتن به جای دیگری برای خرید نداشته باشند .

برای ایجاد یک وب سایت برای کسب و کار خود نیاز به کمک دارید؟

اگر شما یک وب سایت برای کسب و کار خود ایجاد نکرده اید، می توانید با ثبت سفارش طزاحی وب سایت مورد نظر خود ، شروع به کار کنید . وب افرا با پشتیبانی ۲۴ ساعته در خدمت شما است و راهنمایی ها و آموزش های لازم برای رونق کسب و کارتان به وسیله ی ساخت وب سایت را به شما ارائه خواهد کرد .


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
12:32

در این قسمت یک راهنمای جامع برای سئو فروشگاه اینترنتی ایجاد نموده ایم. در این قسمت همه نکات کلیدی سئو، از کلمات کلیدی گرفته تا نحوه صحیح لینک سازی توضیح داده خواهد شد. پس اگر به دنبال دریافت ترافیک بیشتر و هدفمندتر از گوگل هستید این مطلب را از دست ندهید.

جستجو کلمات کلیدی

اگر می خواهید کمپین سئو شما نتیجه خوبی داشته باشد، باید روی کلید واژه های سایت خود تمرکز داشته باشید. اما دلیل آن چیست؟

شما هر کاری که بخواهید در زمینه سئو فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید، مرتبط با کلمات کلیدی خواهد بود و به آن وابستگی دارد و بدون آن شما نمی توانید صفحات مختلف فروشگاه خود را بهینه سازی کنید. شاید باور کردنش کمی سخت باشد اما کلمات کلیدی شما روی تکنیک های مختلف سئو که در فروشگاه خود استفاده می کنید تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال معماری سایت شما و URL ها باید کلمات کلیدی را در نظر بگیرند. اما چگونه کلمات اصلی سایت فروشگاهی خود را پیدا کنیم؟

چگونه کلمات کلیدی صفحات مختلف فروشگاه اینترنتی را انتخاب کنیم؟

این کلمات کلیدی هستند که مردم در موتور های جستجو وارد می کنند و انتظار دارند که به محتوای مفید و مورد نظر خود دست پیدا کنند. اگر این کلمات کلیدی حول محصولات و خدمات شرکت شما انتخاب شوند، مناسب خواهند بود. 

برای مثال وب سایت آمازون که در حقیقت یکی از رقبای شما به حساب می آید را در نظر بگیرید. با استفاده از این وب سایت می توانید نحوه درست انتخاب کلمات کلیدی را یاد بگیرید. پس ابتدا به آمازون بروید و یکی از محصولاتی که شما هم قصد فروش آن را از طریق فروشگاه اینترنتی خود دارید جستجو نمایید. 

فروشگاه اینترنتی آمازون 

همانطور که مشاهده می کنید فروشگاه آمازون کلمات کلیدی را پیشنهاد می کند که هدفمند و مرتبط با کلمه کلیدی وارد شده باشد.

بعد از این که شما توانستید یک لیست از کلمات کلیدی مور نظر خود تهیه نمایید می توانید با استفاده از موارد زیر کلمات کلیدی برای صفحات مختلف را انتخاب نمایید:

میزان جستجو

تقریبا می توان گفت این موضوع مهم ترین معیار برای ارزیابی عبارات جستجو شده می باشد. اگر هیچ کسی برای این عبارت جستجویی انجام نمی دهد، دیگر رقابت بر سر آن در صفحات اول معنایی ندارد. در برخی از صنایع، 100 جستجو در هر ماه تعداد زیادی است. در برخی دیگر، 10،000 جستجو در ماه هیچ چیز نیست. به همین خاطر بهتر است هنگامی که در حال انتخاب کلمات کلیدی فروشگاه اینترنتی خود هستید به این نکته توجه کنید که میزان جستجو کلمات باید به چه صورتی باشد. برای درک بهتر این موضوع می توانید از ابزار های سئو مانند semrush استفاده نمایید.

کلمه کلیدی متناسب با محصول

اگر شما بتوانید کلید واژه ای را انتخاب کنید که جستجو های زیادی در موتور های جستجو دارد، آیا می توانید خود را برنده رقابت بدانید؟

در واقع، پاسخ منفی است. 

به این دلیل که کلمه کلیدی ممکن است با آنچه که سایت شما به فروش می رسد مناسب نباشد. اگر کلمات کلیدی انتخاب شده مناسب نباشند شما بعدا کار سختی برای تغییر آن ها دارید. بنابراین قبل از آن که به مراحل بعدی بروید، در همین قسمت کلمات اصلی وب سایت خود را بررسی کنید.

هدف تجاری

قرار گرفتن فروشگاه اینترنتی شما در رتبه اول برای کلمات کلیدی با میزان جستجو بالا عالی است. پس قبل از این که درباره یک کلمه کلیدی تصمیم گیری کنید بهتر است که فکر کنید که آیا کسانی که از فروشگاه اینترنتی شما خرید می کنند، خریداران واقعی هستند یا خیر؟ 

خوشبختانه امروزه ابزار های سئو امکاناتی را ارائه داده اند که می توانید از آن ها برای این موضوع کمک بگیرید.

رقابت

شما باید لیستی از کلمات کلیدی برای فروشگاه اینترنتی خود انتخاب نمایید که احتمال زیادی برای افزایش مشتریان فروشگاه اینترنتی شما خواهند داشت. در صفحات اول گوگل کلمات کلیدی مورد نظر خود را ارزیابی کنید و ببنید آیا وب سایت هایی که برای این کلمه کلیدی رتبه بندی شده اند، سئو و بهینه سازی شده اند یا خیر.

معماری سایت

معماری سایت و اینکه چگونه صفحات سایت شما سازماندهی و مرتب شده اند، یکی از مهم ترین قسمت های سئو و بهینه سازی برای هر وب سایتی خواهد بود. اما این موضوع برای فروشگاه های اینترنتی دو برابر اهمیت دارد. به دلیل این که فروشگاه اینترنتی شما دارای تعداد صفحات بسیار زیادی خواهد بود. به عنوان مثال، BestBuy.com دارای بیش از 6 میلیون صفحه است.

سئو فروشگاه اینترنتی 

به دلیل وجود همین صفحات، سئو و بهینه سازی سایت شما باید به گونه ای باشد که کاربران هنگام جستجو باید به بهترین نتایج دست پیدا کنند.

دو قانون طلایی سئو:

قانون طلایی شماره 1:
همه چیز ها را ساده و مقیاس پذیر نگه دارید. 

قانون طلایی شماره 2:
تمام صفحات وب سایت فروشگاهی شما نباید با صفحه اصلی بیشتر از سه کلیک فاصله داشته باشند.

مثالی از نحوه تنظیم سایت معماری فروشگاه اینترنتی 

در اینجا یک نمونه از معماری سایت قرار دارد که دو قانون طلایی را نقض می کند:

سئو 

مشکل این تصویر چیست؟

اول، ساده نیست. درک منطقی که در این معماری به کار رفته است دشوار است.

دوم، مقیاس پذیر نیست. هر بار که می خواهید یک دسته جدید اضافه کنید، باید یک لایه جدید ایجاد کنید و دسته های موجود و زیر شاخه های موجود را دوباره مرتب کنید.

اما مهم تر از همه از نظر سئو، این روش بسیار عمیق است. در اغلب فروشگاه های اینترنتی تنها لینک های اصلی و مهم در صفحه اصلی قرار می گیرند و زمانی که شما دارای یک معماری "عمیق" هستید، دچار مشکل خواهید شد.

معماری فروشگاه اینترنتی 

سئو داخلی

اکنون که شما معماری سایت خود را تنظیم کرده اید، زمان بهینه سازی صفحات دسته بندی و محصولات است. برای اکثر سایت های فروشگاهی این دو نوع صفحات سهم زیادی از ترافیک و فروش را بر عهده دارند. به عنوان مثال کسی که برای "کفش ورزشی نایک جدید" جستجو می کند بسیار نزدیک تر از کسی است که عبارت "خرید کفش آنلاین" را جستجو می نماید. 

این جا برخی کلمات مهمی که در هنگام جستجو فروشگاه های اینترنتی توسط مردم وارد می شوند را آورده ایم:

  • ارزان
  • اندازه
  • بررسی
  • بهترین
  • آنلاین
  • حمل رایگان

در زیر برخی کلماتی که در فروشگاه های اینترنتی بیشترین کلیک را داشته اند، آورده ایم:

  • تخفیف
  • ضمانت
  • پایین ترین قیمت
  • حمل رایگان کالا
  • حمل یک روزه
  • فروش

در این جا سه سه نکته اساسی برای سئو داخلی فروشگاه های اینترنتی وجود دارد که در زیر آورده ایم:

  • توصیف محصول را در هزار کلمه یا بیشتر بنویسید.
  • چگالی کلمه کلیدی را رعایت نموده و آن را چندین بار وارد کنید (سه الی پنج بار)
  • از کلمات کلیدی مرتبط با کلید واژه اصلی استفاده نمایید.

تکنیک های سئو

تکنیک های سئو یکی از مواردی است که برای همه سایت ها اهمیت دارد. اما اهمیت آن برای سایت های فروشگاهی دو برابر خواهد بود. دلیل این موضوع هم تعداد زیاد صفحات فروشگاه های اینترنتی است. حتی یک سایت کوچک فروشگاهی هم می تواند بیشتر از 5000 صفحه داشته باشد. تمام این صفحات احتمالا مسائل مربوط به سئو را افزایش می دهند. به بیشتر صفحات فروشگاه های اینترنتی لینک های زیادی اشاره نمی کنند. به همین جهت استفاده از تکنیک های سئو تنها راهی است که شما بتوانید در صفحات محصولات خود از رقبای خود پیشی بگیرید.

ابزار های زیادی هستند که شما می توانید با استفاده از آن ها تکنیک های مختلف سئو را پیاده سازی کنید. در زیر تعدادی از آن ها را نام برده ایم:

  • SEMRush
  • DeepCrawl
  • ScreamingFrog
  • Site Condor
  • Ahrefs

بازاریابی محتوا برای فروشگاه های اینترنتی

مانند هر وبسایت دیگری ، فروشگاه های اینترنتی هم می توانند بخش عظیمی از مشتریان و فروش خود را از طریق بازاریابی محتوا کسب کنند. به عنوان مثال، Sonoma.com یک سایت فروشگاهی لوازم آشپزخانه محبوب است که دارای یک وبلاگ برجسته می باشد که دستور العمل ها، راهنمایی های پخت و پز، مصاحبه با سرآشپزان، و غیره را در آن توضیح می دهد.

سئو 

با یک خروجی منظم از محتوا های با کیفیت صفحه اصلی این وبلاگ به قدرت 66 دست یافته است.

لینک سازی برای فروشگاه اینترنتی

هنگامی که شما محتوا های مناسب را در وبلاگ فروشگاه اینترنتی خود منتشر می کنید، استراتژی های لینک سازی در اختیار شما قرار می گیرند. ایجاد لینک برای صفحات مختلف وب سایت شما می تواند باعث بهبود نتایج سایت شما در موتور های جستجو شود. اما این لینک ها به عنوان لینک هایی که به طور مستقیم به صفحات محصول و دسته های شما اشاره دارند، قدرتمند نیستند. 

ممکن است تعجب کنید:

"چرا کسی به یک صفحه محصول لینک می کند؟"

این همان سوالی است که خواننده Backlinko کریس لورسن را شگفت زده کرد. او یک مشتری فروشگاه اینترنتی داشت که در حال لینک سازی بود. سپس کریس تصمیم گرفت تا روش Moving Man را امتحان کند.(روش Moving Man یک روش برای ایجاد لینک های با کیفیت از سایت های مرتبط در زمینه یا صنعت شما است. این یک اصطلاح است که توسط متخصص سئو Brian Dean در Backlinko، ساخته شده است.)

پس از اجرای این استراتژی، تعداد لینک هایی که به وب سایت مشتری خود مراجعه می کنند به شدت افزایش یافت:

سئو فروشگاه

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده شد در فرآیند سئو و بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی ساختار برنامه نویسی و معماری سایت اهمیت بالایی دارد. انتخاب کلمات کلیدی و نحوه لینک سازی هم از جمله عوامل مهمی است که می تواند سبب بهبود نتایج فروشگاه اینترنتی شما در نتایج موتور های جستجو گردد. همچنین استفاده از ابزار های حرفه ای سئو می تواند به شما برای دریافت گزارش ها و آنالیز وب سایت کمک نماید. بر همین اساس شما می توانید استراتژی های تاثیر گذاری را پیاده سازی کنید و از روال کار ها و نتایج باخبر شوید. استفاده از تکنیک های کلاه سفید در سئو نیز می تواند برای برداشتن گام های سریع تر به شما کمک نماید.

برگرفته از سایت backlinko


امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6


.
15:26
کلیه حقوق این سایت ، متعلق به طراحی وبسایت | طراحی فروشگاه و اپلیکیشن می باشد و استفاده از مطالب با ذکر نام منبع بلامانع است .
طراح : بلاگ مهر